Get in your car and move to the East Side!

Hej igen!


Mitt sommarjobb är i princip avslutat. Och fotbolls-VM är till ända. Nu börjar nästa fas av the Summer of Oskar. Efter att imorgon ha fikat all vett och sans ur Anita har jag tänkt genomföra följande saker innan någon form av civiliserat liv påbörjas igen framåt hösten:


1. Bli tjock.

2. Skriva åtminstone halva min debutroman.

3. Sparka Pro Evolution Soccer-versionen av Ji-Sung Park so hard in the ass that his nose will bleed. Då kanske han tänker sig för innan stänker in fem stycken långskott mot Nigeria nästa gång.

(Och så lite inom parentes.)

4.  Avveckla den här bloggen. (Det kommer jag såklart aldrig vara kapabel till, men det skulle vara behövligt om jag tänkt förverkliga punkt två på denna lista.)



PUSS!

/Alexander Zickler





Fotnoter about hard facts


The Summer of Oskar  -  Hommage à, såklart, George Costanza. Ett av de stora målen med the Summer of George var att "read a book... from beginning to end... in that order!"

Anita  -  Dalarna's finest som får Johan Hedberg att hamna på andra plats på listan över Djuras gåvor till världen.

I will kick your ass so hard your nose will bleed!  -  Hommage à Red Forman.

Pro Evolution Soccer  -  Västvärldens svar på Jihad.

Ji Sung-Park  -  Eller om det nu är Park Ji-Sung det ska vara. Den verkliga förlagan får gärna ta inspiration från från spelversionen och därförledes börjar dunka in långskott mot Chelsea.

Kommentarer
Postat av: Park Ji-Sung

Kul att du tror på mig!
/Parken

2006-07-12 @ 21:28:27
Postat av: jens

hur går det med romanen?

2006-08-11 @ 19:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0