Hund skitglad när husse kom hem

Hej igen!

Jag vet inte vad det är. Om det är att ha flyttat från en mellanstor kuststad bestående av huvudsakligen studenter och turistanpassat marknadsutbud till en tätort på 15000 utan egen Candy Castle Adventure Playground. Eller om det är faktumet att ha jobb med tystnadsplikt som gör det. Either way så finns det inte så värst mycket att blogga om längre.

Fotbolls-VM, säger ni. Javisst, säger jag. Javisst, säger dock också killarna på http://wm.blogg.se och de gör det så utmärkt att det bara blir onödigt att skriva något själv. Häromsistens citerade de till och med Kramer, vilket innebär att jag skulle ha ännu mindre att tillföra (citatet kommer dessutom från The Label Maker vilket är ett av de absolut roligaste doldisavsnitten av Seinfeld. Jag måste nog forska lite närmare och be these guys’ friend).

För den som likväl undrar skulle jag normalt sett inte behöva göra mer än att citera vad Mats Olsson skrev strax innan VM, och vad jag själv sagt i sex år nu; ”till alla som frågar säger jag att Italien kommer att vinna, men jag har inget speciellt belägg för det mer än att jag gillar tröjorna.” Eftersom det där dock inte funkat de senaste tre mästerskapen har jag den här gången, för att ta bort lite tyngd från mitt andralags (som ni kanske kan gissa så har jag vissa sympatier för Sverige också) axlar, sagt att Argentina tar hem det här. Det fortsätter jag säga. Men det handlar som ni alla förstår bara om taktik.


PUSS!

/Günter Netzer





Fotnoter about hard facts


Candy Castle Adventure Playground  -  Närmare ett Neverland kommer vi inte på den här sidan av Atlanten. Det skulle möjligtvis vara Götene.

Kramer  -  Is also an innocent primate.

The Label Maker  -  "He repeated the name of the gift??"

Mats Olsson  -  Under rubriken "Mats Olsson lämnar ingen oberörd" i den utmärkta boken Spermaharen. säger Mats bland annat "jag luktar skinka", "jag gillar att slå små barn på huvudet med en pinne" och "jag sitter naken på badrumsgolvet och biter av mig tånaglarna".

Italien  -  Att vinna med något annat än 1- eller möjligtvis 2-0 är bara slöseri.

Günter Netzer  -  Ex-ballplayer, expertkommentator och "landslagsdissedent" (tack, Uli Hesse-Lichtenberger) som fick Rudi Völler att, på ren tyska, "kuka ur".

Kommentarer
Postat av: jenny

eh. mats olsson, visst menar du han som gick i min klass ett tag och påstod att han var kär i therese wholin? han som var lite märklig, minst sagt. gillade barnporr ryktades det om.

2006-07-05 @ 12:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0