Vuxna män (och en liten flicka) gör saker tillsammans

Honey Club
                                               (used with the kind permission of Zlatanna Waldemarovic Ibrahimsson)


Ja, se så trevligt det kan bli när en flicka från Götene, en dude från Leksand och en monsieur från vardagsondskans stad träffas på en ö en bit västerut.

I torsdags tog Brighton slut. Brighton finns nu inte längre. Inte i min närhet i alla fall. Onsdagen var avskedens dag. Vissa avsked, och kanske ett visst avsked, var svårare än andra att svälja. Men lite Kronenbourg 1664, en brusten lårmuskel, lite pussande och dylikt, samt ett utlovat samlag nästa gång jag besöker Säffle senare kändes det bättre och jag kunde promenera hem genom den brightonska natten.

Igår fick jag så glädjen att se Sverige klara 0-0 mot fotbollsstormakten Trinidad&Tobago och, i synnerhet, besöka mitt älskade Lucky för första gången sedan Brezjnevs dagar. Efter att ha betalat näst intill tresiffriga belopp för att släppas in på Leksands Playboy Mansion möttes jag av följande musik:

1. Queen - We Will Rock You.
2. Opus - Life Is Life.

Välkommen till Leksand, Oskar. Tack så mycket! Jag insåg plötsligt hur bortskämd jag blivit, då jag nyligen suckat inombords över att i bankomatkön ha hamnat i samspråk med en 45+ guy med dåliga brallor och undermålig frisyr angående min Clash-T-shirt. Det är bara att inse att alla såna sorts approacher borde omfamnas med emfas, hur lite man än har gemensamt med sin companion. Eller kanske inte ändå. Men Opus gör så konstiga saker med våra huvuden, och borde straffas fysiskt av regeringen.


PUSS!

/Pierre-Edouard Bellemare





Fotnoter about hard facts


Götene  -  If I can make it there, I can make it anywhere.

Leksand  -  Sveriges tillväxktkommun 1998.

Vardagsondskans stad  -  Där gror myten om Tjångavallen.

Brighton  -  Ed Harcourt kommer därifrån, fick Christoffer Walken veta igår.

Säffle  -  Den del av Värmland som är minst rallycross och mest rock'n'roll.

Breznjev  -  Visste ett och annat om hur man undvek kontrarevolutionära krafter.

Queen  -  Ett samtal från Brighton:

En person: Men Queen är väl rätt hippa?
Tug (med andres lokkoanskt småleende): Hm, ja, det råder väl delade meningar om det.. 
En person: Jaså, gör det det?
Tug (med Bengt Grive-hård uttoning): Ja.


45+ guy med dåliga brallor och undermålig frisyr som pratade om Clash  -  Han frågade mig bland annat om jag sett Clash live. Här brast något för Oskar.
- Do you know how big North Dakota is, stupid? Clash splittrades -86. Jag föddes -85. Då kan ju du dra dina egna slutsatser..., sa jag inte. Men det ville jag. Istället sa jag "nej". Jag är för snäll.

Kommentarer
Postat av: sis

jaså, du e hemma nu. såg att du hade ringt mig här en natt. Jag tyckte det verkade drygt att svara. Nej då jag vågade inte. Nej då jag sov. Nej då jag tittade på tv. Nä, jag ljög. Fan va varmt det e.

2006-06-12 @ 17:50:04
URL: http://yevonde.blogg.se
Postat av: Janne Josefsson

Rock'n roll i Säffle? Jag har varit där en del, what a hell-hole säger jag bara.

2006-06-13 @ 19:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0