Och vid nästa "Boom Fa De Ralla" tar ni fram kloroformen och går till verket

Hej igen!

Brittisk text-tv kunde igår kväll rapportera att Wayne Rooney har skrivit på ett kontrakt som ger honom fem miljoner pund för att skriva fem böcker på tolv år. Herregud. Vilken dröm. När får jag samma erbjudande? Om någon från publicistbranschen läser detta och tycker att jag tillhandahar en trevlig blogg och vill erbjuda mig en liknande deal; jag är intresserad! Jag kan till och med tänka mig halva summan. Ja, jag kan till och med tänka mig att nöja mig med fem miljoner kronor (jag förstår att ni ser det som att jag kanske är väl generös, men jag vill gärna undvika storhetsvansinne, Wayne Rooney är trots allt ganska känd). Hör av er!


För övrigt anser jag att Q och W borde tas bort från det svenska alfabetet.


PUSS!

/Otto Rehhagel





Fotnoter about hard facts


Brittisk text-tv  -  På BBCs texttv finner man sporten på sidan 300. På ITVs återfinns densamma på sidan 400.

Wayne Rooney  -  For a fat guy he's not very jolly. Däremot är han väldigt bra på fotboll. Väldigt, väldigt bra! Mycket bättre än jag, faktiskt. Om han är lika bra som Pontus Wernbloom är emellertid oklart.

Herregud  -  Honom messar man inte med.

Publicistbranschen  -  Kanske kan jag använda en bild med Jan Guillou bärandes på en skrivmaskin som omslag till en av böckerna.

En trevlig blogg  -  Eller åtminstone en morsom sådan.

Andra exempel på storhetsvansinne  -  Slå en golfboll över tre länder och därförledes hoppas på världsherravälde - i blå filtkavaj.

För övrigt  -  För övrigt anser Marko Rehmer (även känd som Carstenjancker) att Luke Perry borde bli Commander in Chief.

Q och W  -  Om inte dessa tas bort vill jag åtminstone att "man" istället lägger till Ü ("ett tyskt y!").

Det svenska alfabetet  -  Är för tillfället Aa Bb Cc Dd Ee Ff Gg Hh Ii Jj Kk Ll Mm Nn Oo Pp Qq Rr Ss Tt Uu Vv Ww Xx Yy Zz Åå Ää Öö, men alltså inte så länge till om jag får bestämma.

Kommentarer
Postat av: hojl

jag erbjuder dig en femma oskar.

2006-03-12 @ 13:08:37
Postat av: Wolfgang Wolf

Jävla alfabetsrasist.

2006-03-12 @ 19:49:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0