He'd clunk our heads together like Moe

- Well, it worked well when I met George Peppard last week.
- George Peppard has been dead for years.
- Well, whoever he was, he knew a lot about The A-Team.

 
Stundtals, som igår, är bloggandet ett hundjobb. Stundtals, som idag, skriver bloggen sig själv. Channel Four visade igår kväll ett fantastiskt program som sände mitt humör till sådana höjder som annars nästan bara uppnås när Henrik Larsson spelar i en bra liga och får fyra bra passningar från “Johan” (nästa gång är det kanske han som gör målen), eller när Zlatan Ibrahimovic proklamerar att han inte känner Göran Persson.

Programmet hette “Bring Back The A-Team” och leddes av den egentligen ganska irriterande Justin Lee Collins. Idén var att Collins åkte till USA för återförena de överlevande delarna från the cast of The A-Team, som var världens största TV-serie på 80-talet. Collins lyckades alldeles utmärkt och lyckades samla ihop inga mindre än Dirk Benedict, som spelade “The Face”, Dwight Schultz, som spelade “Captain Murdock”, George Peppards son, Carl Franklin (“Captain Crane”), manusförfattaren Stephen J. Cannell, Marla Heasly, i A-Team-kretsar känd som Tawnia, och, såklart, Mr T.

Fyra saker var särdeles roliga:
 
·        Samtliga inblandade utmålade den framlidne George Peppard som ett egoistiskt, fåfängt, manschavunistiskt svin.
 
·        Taktiken som användes att få tag i besättningsmedlemmerna var (fullständigt i onödan ska sägas, då samtliga gladeligen ställde upp) undantagslös bakhåll. Exempelvis blev Dwight Schultz tracked down under en så kallad voice over auidition. Hela TV-teamet sprang först och främst in i byggnaden utan att fråga säkerhetsvakterna om det var några problem att komma in. Teamet ljög sedan för receptionisten att de kände Schultz och att de kunde gå in utan att hon buzzade honom först. Slutligen stövlade de in i studion medan Schultz voicade en tecknad film. Schultz huvudsakliga reaktion var “sure... no problem...”. Det ger lite samma humoristiska effekt som när Max Wright poserar framför Stockholms Stadshus med ett förvånat leende, eller när Carstenjancker ringer upp Rasmus för en intervju. Det är så... ovanligt!
 
·        Manusförfattaren Stephen J. Cannell skrockade åt faktumet att enbart en enda person dog i serien, trots att ett genomsnittligt avsnitt innehöll åtminstone en rejäl helikopterkrasch.
 
·        Efter flera dagars jakt lyckas man få tid till en intervju med Mr T, den ende från serien med något som fortfarande kunde liknas vid en karriär. Mr T, naturligtvis med mohikanfrisyr, kommer in i rummet bullrandes mer högljutt än Kapten Haddock, drar snabba skämt med samtliga i närheten, och vrålar sina “I pity the fool!”. Justin Lee Collins initiala reaktion är ungefär den samma som den jag brukar få när jag får prata med Pajen på Lucky, eller när samma Pajen kommer inbullrandes på pizzerian dagen innan den svenska fotbolls-VM-premiären, eller när jag får SMS från Fredrik Wikingsson. Man tänker, kort sagt , “det ska bli intressant, det är kul, det kan bli väldigt ROLIGT framöver här ska du se”.  

Det är ju något sådant där jag förhoppningsvis kommer göra om sisådär tio år. Förena The Entire Seinfeld Cast, VM 94-laget, Manchester Uniteds trippellag från 1999, eller kanske hela gänget som spelade in de fantastiska Tintin-banden. Jag längtar redan.


PUSS!

/Olof Palme (som har vänsterhanden i gips, eftersom han halkat i duschen efter en tennismatch mot Harry Schein)



Fotnoter about hard facts


Henrik Larsson  -  Men det viktiga är såklart att Magdalena och barnen (till exempel Jordan) mår bra.

"Johan"  -  Heter Mjällby i efternamn.

Zlatan Ibrahimovic  -  Zlatan är Zlatan, som man säger i Götene och Moulscoomb.

Göran Persson  -  En snubbe med sjukt mycket makt.

Mr T  -  USA:s, lågt räknat, populäraste människa. "I pity the fool who doesn't like... he", som Homer Simpson en gång diktade.

Max Wright  -  Spelade, som vi alla vet, pappan i "Alf".

Carsten Jancker  -  Missade tillsammans med Florian Bruns VM-truppen.

Rasmus  -  He's never wrong!

Det är så... ovanligt!  -  Hommage à Olle Ljungström.

Kapten Haddock  -  En man med sådana meriter borde egentligen vara amiral.

Pajen  -  Det finns nätter då Pajen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man. Han kallar sig då Niklas "Megafonen" Persson. Tomas Jonsson beskrevs igår som världens genom tiderna bäste hockeyback. Pajen är, åtminstone då Peter Forsberg nu är nyopererad, världens idag bäste hockeycenter.

Fredrik Wikingsson  -  Mediekille.

Det ska bli intressant, det är kul, det kan bli väldigt ROLIGT framöver här ska du se  -  Hommage à Ralf "Alkohol" Edström.

Kommentarer
Postat av: jennybabe!!!1

hej lille gubben, jag är tillbaka i oslo ja, efter en omtumlande helg hemma som sög lite, men vad fan. vi kommer ju att ses till midsommar såklart. jag blir väl hemma en natt eller så. gud. jag vet inte, men det är mycket som måste ordnas, jag tror att vi åker till roskilde på lördagmorgon nämligen. men sedan efter roskilde, ulricehamn och accelerator kan det nog hända att jag kommer hem en sväng, om jag inte åker till oslo först och sedan hem en sväng någon vecka efter, usch jag vet inte. vet inte ens om jag får komma tillbaka till mitt jobb efter att jag vart borta två veckor. min chef är helt miffo i huvudet. var dödsrädd hela förra veckan för att jag fick lov att gå och fråga honom om jag kunde få sluta en timme tidigare på fredagen. läskigt värre, han kollade inte ens på mig när han muttrade "okej." jag sprang därifrån. hmm. nu ska jag läsa harry potter och sova, puss på dig, jag fyller år snart förresten!

2006-05-22 @ 21:40:54
URL: http://loupita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0