it's the O.C, bitch!

Hej igen!

Sommaren är här nu. Sun, sun, sun, here it comes, kort sagt. Brighton är så varmt att man nästan glömmer bort hur man stavar sitt namn, eller när man är född (are you with me, Fany?). Jag är på ett strålande humör. Dels för att T-shirtväder always (always!) beats icke-T-shirtväder, men ännu mer tack vare den goda fröjden att inte inom, let us say, tolv timmar ha en diabolisk uppsats/diabolisk tenta/diabolisk kurslitteratur/diabolisk omtenta sittandes på sin axel. Och jag klarade Voc/Mct. Och ikväll kommer Björnadona.


PUSS!

/Thomas Berthold



Fotnoter about hard facts


Sommaren  -  "Sommar och stränder vill alla ha. Brun utan ränder, så ska det va. Gin Tonic på stranden, oh la la la la. En flicka i handen, det vill alla ha." som Nigerias och Sveriges gemensamme nationalskald Papa Alban "Doktorn" Mwapa en gång diktade. 

Brighton  -  När jag kom in till centrum vid halv fem-tiden igår sken solen, gräset var grönt, mitt bankomatkort funkade och blommorna från blomsteraffären på North Street doftade. Det är en vacker stad jag bor i.

Fany  -  The artist formerly known as Fanny. Hon föddes söndagen den... eh, ja, en söndag i slutet av augusti 1986. Ibland uppmanar hon mig till otukt. Ibland slår hon mig. Jag hoppas att det är ett tecken på någon form av uppskattning.

Voc/Mct  -  Nothing for the light-hearted. Eller vad säger du, LillaCissi?

Björnadona  -  "For fuck's sake, shut the fuck up! Let's just play!" skrek Björnadonas kusin Maradona från sin läktarplats åt domaren när Gary Lineker träffade Den Lille i ett program som visades på BBC i förrgår. Det är roligt när människor svär.

Thomas Berthold  -  Spelade tillsammans med bland andra Lothar Matthäus, Steffen Freund, Jörg Heinrich (!), Bobo Illgner och tyvärr inte Boris Becker, som lämnat återbud, en jubileumsmatch till minne av VM 1966 mot ett engelskt lag bestående av bland andra Chris Woods, Matt Le Tissier, Chris Waddle, John Barnes, Richard Ashcroft (!!), Paul Parker och Jamie Redknapp (!!!). Spektaklet sändes igår på Channel Five.

Kommentarer
Postat av: Fanny

någon slags uppskattning kan vi väl säga. du är en snäll påg.

och ja, lovely day. lite deprimerande att jag inte blivit bättre på engelska sedan a-kursen. suck. samt att jag ska jobba imorrn men inte har någon aning om vad jag ska göra eller när jag ska vara där.håhå. nu blev jag ju alldeles deppig.

2006-05-04 @ 22:06:00
URL: http://fanny.blogsome.com
Postat av: elly, as i call myself sometimes

jadu oskar. jag är ledig idag om jag vill, och det vill jag. för igår var jag jättetrött och sliten och idag ska det blir nästan tusen plusgrader och en jättestor sol. jag ska breda ut mig i frognerparken. men först ska jag bara sova en stund, jag vaknade så hiskeligt tidigt och kunde inte somna om.

2006-05-05 @ 09:09:26
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: jennss

jag hade ju också velat vara med och lekt med dig och björtiss. men snart snart är det juni och då kommer vi att träffas!

2006-05-07 @ 16:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0