Now, watch my drive

Hej igen!

Ja. Jag brukar ju egentligen bara göra sådana här saker på Skunk. Men när Funny Fanny Fany faktiskt uttryckligen ber en så är det ju synd och skam att låta bli, speciellt då hon har varit emblematisk nog att namedroppa mig i fyra blogginlägg i rad. Så here goes:


Ta närmaste bok, slå upp sidan 18, rad 4 vad står där?


"Illinois, gick förbi i fängelset i Joliet och ställde mej alldeles" från Jack Kerouacs På Drift.



Sträck ut vänster arm rakt fram, vad rör din hand vid?


VHS-asken The Simpsons - Heaven and Hell.




Utan att se efter vad är klockan nu?


17.20 (Rätt svar: 17.26).




Vad såg du på TV senast?


Karjala Cup. Sverige spelar skjortan av Ryssland.




Bortsett från datorn, vad lyssnar du på just nu?


Dexy's Midnight Runners - Burn It Down.



När var du ute senast och vad gjorde du då?


Det var i går kväll, det var trehundra grader kallt och jag träffade Kallehagman som var på väg till Systemet.


Vad tittade du på innan du gjorde denna lista?


Jag såg döden i vitögat.




Vad har du på dig?


Lekvänliga kläder, matsäck och ett glatt humör.


Drömde du något i natt?


Jag drömde att en hamburgare åt mig. 



När skrattade du senast?


Leif Boork sade "man måste lägga grunden för att kunna hänga upp gardinerna". Det var åtminstone en smålustig, något haltande liknelse.




Vad finns på väggen där du sitter?


En bokhylla som innehåller en blandning av surt och sött.



Har du sett ngt konstigt på sistone?


Min litteraturprofessor ser ut som Leonard Nimoy.


Vad tycker du om den här utmaningen?


Nja, sådär.


 

Vilken film såg du senast?

Apocalypse Now. För första gången var det originalversionen, och inte den tjugofem timmar långa reduxen, som jag såg.


 

Om du blev multimiljonär vad skulle du köpa?


Först av allt skulle jag köpa en påse chips. Sedan skulle jag köpa en lägenhet på Manhattan.


 

Berätta något som ingen annan känner till


Jag är inte ens en sultan!




Om du skulle förändra EN sak i världen utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor vad skulle det vara?


Jag skulle ta ut Pontus Wernbloom i landslaget.


Tycker du om att dansa?


Det är ganska roligt att dansa skära-halsen-av-varandra-dansen med Björn.


George Bush?


Han är utan tvekan roligare när han golfar än när han krigar.

 

Vad skulle dina barn heta? (Pojknamn/Flicknamn)


Kasatonov, Fetisov, Krutov, Larionov och Makarov.



Skulle du kunna flytta utomlands?


Det skulle ALDRIG falla mig in att göra något så befängt. Tror jag.




Vad skulle du vilja att Gud skulle säga till dig när du kommer till pärleporten?


"Förlåt, jag sitter på din plats."




Vem vill du se sno denna lista och svara på frågorna?


Jag gör vad som helst för att Carstenjancker ska återuppväcka sin blogg, så jag säger honom. Fast egentligen är alla utom Magnus Österby mer än välkomna.




Vad skall du göra nu?



Skriva fotnoter.



PUSS!

/Dirk Anders





Fotnoter about hard facts


Skunk  -  Där kan man inte bara se när a red devil och dokendo ger fåniga svar på sådana här frågor, man kan också kan också ta del av den folkkära "dokendos inte så dagliga dagbok".

Funny Fanny Fany  -  Genomgår just nu de två längsta veckorna någon någonsin skådat.

Emblematisk  -  Hommage à Simon Bank.

Jack Kerouac  -  "Jag läser Kerouac, Jack Kerouac, har du läst honom nån gång?", som rockpoeten och nationalskalden Per Lundell brukar sjunga.

Dexy's Midnight Runners  -  Gjorde en gång i tiden låten Come On Elly Holén.


Kallehagman  -  Hommage à en bussresa med Niklas Hagman.

Drömmar om ätande hamburgare  -  Hommage à Jerry Seinfeld.

Leonard Nimoy  -  "That guy from.. eh.. Star Wars."

Inte ens en sultan!  -  Hommage à George Steinbrenner och Babe Ruth.

Pontus Wernbloom  -  Ingen knäcker Ölmes ben som Boom Boom Wernbloom.

George Bush  -  Will smoke 'em out.

Gud  -  The biggest bitch of them all, enligt Mullvaden i South Park.

Magnus Österby  -  En ganska big bitch han också. Leksands svar på Alexander Östlund.

Kommentarer
Postat av: elly

jag är ledsen min lille vän. men såhär är det, att jag kan inte skriva lika fyndiga och fräcka svar som dig så det blir nog ingen stjälning och bloggande av den. at least not for now. puss

2006-11-11 @ 21:32:49
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: fanny

fyra i rad? det var värst.. ska genast kolla över mina namedroppings och sluta vara så givmild.du kan ju få storhetsvansinne!

förresten: Boxall ska hålla i vår föreläsning om Lolita. just imagine!

och Hon ska stanna i minst en vecka till, för att badrummet ska byggas om. Vi fyra i ett hus utan dusch i en vecka. kan det blir bättre?
fast hon har varit ganska hövlig två dagar i rad nu. mana man le roch inte säger något med egna tankar i. elelr blir upprörd när hon berättar hur hon hatar yoghurt och gör kräkljud när man sitter och äter sin ovans nämnda mjökprodukt. delightful, eh?

puss

2006-11-13 @ 09:47:49
URL: http://fanny.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0