Bringing in the sheep

Hej igen!

Jag fick en kommentar. En lång sådan.

Postat av: Don Pjoro



Trots en medvetenhet om att detta inlägg kommer kännas lite malplacerat, och kanske till och med lite förvirrande, måste jag ändå ta chansen att diskutera en sak som hände mig under morgonens föreläsning (vid en institution mindre märkvärdig är Litt.vet. men betydligt mer förnäm än Nordiska språk.).


Efter denna första orientering - till mitt problem! Under en framställning om betydande organisationsteoretiker genom historien görs av läraren, som är föga strukturerad, en liknelse mellan det meningslösa SVT-programmet Playa del sol och den mer meriterade brittiska serien The office, med Rick Gervais som nån form av personifierad ondska. Det går till och med så långt att det hävdas att "Playa del sol är ett svenskt The office". Så därav min totala förvåning och uppgivenhet, får man (märk väl: ordvalet får istället för kan) verkligen jämföra The office med en svensk SKITserie?! I det fallet man inte får det, vilket jag anser redan borde vara vedertaget, vad måste (märk väl: ordvalet måste istället för kan) jag som student göra för att få denna lärare att stoppa sin vidriga propaganda, är våld befogat?


Vore väldigt tacksam för svar, särskilt då jag inte vet vem jag annars kan vända mig till, distriktsköterskan förstod inte alls och Jerry eller George får jag inte tag på.


Tack på förhand! Eder// Don Pjoro




SVAR: Käre Don Pjoro,

Tack för din fråga. Du har tvivelsutan en poäng i att det känns främmande att jämföra Playa del Sol med The Office. Några exempel på skillnader är att en serie är på svenska medan en är på engelska, en har obefintligt manus medan en har välgenomarbetat manus och en av serierna är tråkig medan den andra är rolig. Så jag skulle gärna vilja veta hur din lärare tänker. Din första åtgärd är att du borde fråga det. "Hur tänker du nu?" kan du säga.

Kanske är din lärare en Ricky Gervais in disguise som är mer ironisk än någonsin.

Om så inte är fallet finns följande förslag: 1. Arbeta aktivt för avskedning. 2. Kedja fast läraren vid ett element och tvinga honom titta på Everwood. 3. Vill du omvända läraren får du likt i A Clockwork Orange binda fast honom eller henne och spärra upp dennes ögonlock framför tre säsonger av Seinfeld. 4. Arkebusering. Det viktiga är att du gör det du gör av kärlek till det irakiska folket.

Men, och det här är det nog det viktigaste av allt, vem är du? Din kommentar var för rolig för att försvinna i anonymitetens träsk. Don Pjoro; tillkännage dig!

Din vän Oskar


För övrigt anser jag att Zlatan Ibrahimovic ska spela i landslaget.


PUSS!

/Jan-Ingwer Callsen-Bracker




Fotnoter about hard facts


Litt.vet.  -  "Åhå, kaxigt.." som Henning Lundin uttrycker det.

Nordiska språk  -  Det finns många olika nordiska språk. En del är svårare än andra.

Playa del Sol  -  Malou von Sivers favoritprogram.

The Office  -  "Live fast and die young? Die old! Live fast and die old is my device."

Ricky Gervais  -  Anser själv att han blev rolig när han insåg att han var tjock.

Jerry  -  The Bizarro Kevin.

George  -  The Bizarro Gene.

Tvingas titta på Everwood  -  Hommage à Scrubs och en synnerligen elak kidnappning. "He made me watch Everwood..."

Kommentarer
Postat av: Don Pjoro

Först måste jag bara strängt motsätta mig teorin om att denna Hin Håle till professor skulle utgöra en "Ricky Gervais in disguise", enda likheten är den totala avsaknaden av självinsikt, vilken jag redan försökt få hjälp med att hantera. Nej, snarare rör det sig om institutionens Gareth eller (Seinfelds motsvarighet) Kenny Bania. Bara så vi är på de klara med det...

För övrigt anser jag, i alla fall för tillfället, att det räcker att jag vet vem du är...

2007-02-06 @ 14:32:03
Postat av: Åkerman (grävmaskinen alltså)

Wohow! Oskar har en secret blogreader.

2007-02-06 @ 20:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0