Glitterstickan i vinterfickan

Hej igen!

Oh, the humanity. Jag älskar människor. I dagens Aftonbladet får man läsa den skakande historien om när Malin, 29, hamnade i ett bråk i sin tvättstuga:

"Malin, 29, berättar att hennes granne i hyreshuset på Östra Sorgenfri i Malmö ofta stal andras tvättider. Just den här morgonen var Malin lite sen ner i tvättstugan och när hon kom ner var torktumlaren full med grannens tvätt.
  - Jag visste direkt vem det var, jag kände igen hennes kläder. Så jag gick upp och ringde på hennes dörr och bad henne plocka ur sin tvätt. Då blev hon helt vansinnig och började skrika och gapa, berättar Malin. [---] 
     – Jag är glad att jag anmälde henne, för jag tycker att det är viktigt att visa att man faktiskt inte kan bete sig hur som helst, men vad händer när hon kommer tillbaka? säger Malin."

Ibland känns det som att hela världen överbelamrad av människor som bygger upp irriation mot absolut allting som finns och bara lever ut den vid tre olika tillfällen: 1. I bilen gentemot samtliga andra trafikanter, inför öronen på frugan. Det som är bra är att den man skäller på inte hör. 2. Framför TV:n gentemot valfri sportreporter (gärna Patrick Ekwall eller ännu hellre ALLA tjejer) inför öronen på icke-ifrågasättäande medlöpare. Det fina med det är att den man skäller på inte hör. 3. Och så då i tvättstugan. Och det är enda tillfället som den man skäller på hör vad man säger. Det ger en viktig terapeutisk effekt. Så vad vi behöver i världen är fler gemensamma tvättstugor. Då kan all sorts Anger Management-kurser läggas ned sen.


Fotnot: Namnet Malin är fingerat. Hon heter egentligen Malou von Sivers.


För övrigt anser jag att Leksand ska slå Björklöven i morgon.


PUSS!

/The new addition to the Guggenheim





Fotnoter about hard facts


Oh, the humanity  -  Hommage à Newman.

Aftonbladet  -  Du kan intervjua Aftonbladet istället, de vet allt om mig, som Zlatan Ibrahimovic brukar säga.

Malin  -  "Maaalin! Maaalin! Tjorven har trillat i sjön!"

Malmö  -  Hommage à Skåne.

Patrick Ekwall  -  "Tyckare" som man, tydligen, måste "hata eller älska". Han "lämnar ingen oberörd". Har jag läst.

Malou von Sivers  -  Satan i kontorsdräkt.

Kommentarer
Postat av: gruppsexgruppen

jadu, osvald, tänk om om inte funnits. då hade det setat rockgrupper i publikum när det var poetry slam. en nerv ovanför knät rycker och gör mig galen!nhjäääälåp

2007-02-05 @ 00:41:17
Postat av: Don Pjoro

Trots en medvetenhet om att detta inlägg kommer kännas lite malplacerat, och kanske till och med lite förvirrande, måste jag ändå ta chansen att diskutera en sak som hände mig under morgonens föreläsning (vid en institution mindre märkvärdig är Litt.vet. men betydligt mer förnäm än Nordiska språk.).

Efter denna första orientering - till mitt problem! Under en framställning om betydande organisationsteoretiker genom historien görs av läraren, som är föga strukturerad, en liknelse mellan det meningslösa SVT-programmet Playa del sol och den mer meriterade brittiska serien The office, med Rick Gervais som nån form av personifierad ondska. Det går till och med så långt att det hävdas att "Playa del sol är ett svenskt The office". Så därav min totala förvåning och uppgivenhet, får man (märk väl: ordvalet får istället för kan) verkligen jämföra The office med en svensk SKITserie?! I det fallet man inte får det, vilket jag anser redan borde vara vedertaget, vad måste (märk väl: ordvalet måste istället för kan) jag som student göra för att få denna lärare att stoppa sin vidriga propaganda, är våld befogat?

Vore väldigt tacksam för svar, särskilt då jag inte vet vem jag annars kan vända mig till, distriktsköterskan förstod inte alls och Jerry eller George får jag inte tag på.

Tack på förhand! Eder// Don Pjoro

2007-02-05 @ 11:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0