They showed up and were beautiful

Hej igen!

Nej, jag behövde aldrig hämta några diaboliska bestraffningar från min Theatre of Cruelity för att uppfostra Elly i går. Tingsek-konserten var väldigt rolig. Från "Dean Moriarty på jazzkonsert"-artat avstånd fick jag se en väldigt vitklädd sångare och fem våldsamt kompetenta kompmusiker, som i fyra fall av fem hade ansvarslöst snygga sneakers, bjuda på souljazzig pop som på skiva lätt känns väldigt ovidkommande, men live får en oemotståndlig råhet och hårdhet med vassa kanter.

Skulle jag inte ha blivit glad av själva konserten så hade jag blivit det av att se Elly, efter att ha fått lämna ett brev till/prata med sin framtida make Magnus Tingsek, i euforisk glädje "pipa som ett marsvin" fram tills vi skiljdes åt i eftermiddags. Den som inte smittas av en glad Elly har mindre hjärta än Mr Burns och Conan O'Brian tillsammans. Det är ju också alltid en ynnest att träffa den rasande briljanta elitistbloggaren Heléne, speciellt som det alltid brukar bli för länge mellan tillfällena.

Nåväl.


PUSS!

/The whole Jesse/Cody/Dylan fiasco





Fotnoter about hard facts


Theatre of Cruelity  -  Hommage à killen som är son till "Nora... Mrs Mum... Your Bing!"

Elly  -  Falaflarnas ödesbeseglare.

Dean Moriarty  -  Jag ropade dock inget efter konserten om "Guds tomma stol!", men det lät som att Elly mumlade något i den stilen.

Mr Burns  -  Hans huvudsakliga problem är, enligt honom själv, att han är för snäll.

Conan O'Brien  -  He's definitly in Chicago.

Kommentarer
Postat av: elly

åh vilket fantastiskt bra blogginlägg oskar. :) om jag inte hade blivit glad av att prata med magnus t så hade jag definitivt blivit det av det här. dags för sömn nu igen, puss

2007-01-29 @ 01:00:48
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: hille

haha. jag håller med föregående kommentar. ansvarslöst snygga sneakers, vilka fenomenala formuleringar. Fabulous.

2007-01-29 @ 18:56:48
URL: http://www.ametiste.blogspot.com
Postat av: jens

vem är helene?

2007-01-30 @ 18:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0