Den 2 december satt August Strindberg i sin lägenhet och avskydde

Tug Wilson


Hej igen!

För att citera den amerikanske hellraisern Bob Dylans recitering av Bibeln:

"God said to Abraham: Du skall innan du påbörjar del fem av din blogg icke skriva ett enda inlägg på tjugo dagar.
Abe says: Man, you must be putting me on!
God say: No.
Abe say: What?
God say: You can do what you want, Abe, but the next time you see me coming, you better run!
Abe says: Where do you want this bloggsemestering done?
God says: Why would I care? Jag har fullt upp med att finslipa färgsättningen på Italiens landslagströjor."

Så, what could I do, what COULD I do? Gud har mer makt än Jultomten och Hey Baberiba-gänget put together, så det har bara varit att böja sig. Under min tjugo dygn långa, påtvingade bloggsabbat har jag bland annat velat skriva om följande:

*  Witzbolden Jerry Seinfeld konstaterade en gång att bland det värsta som kan hända för en kille är om bilen plötsligt pajar medan en tjej är med. Då förväntas man som kille nämligen veta vad man ska göra. I det läget återstår bara gå ur bilen, lyfta på motorhuven (det är om inte annat bra för att det skymmer en om damen är kvar i bilen) och hoppas på att man hittar en stor ON/OFF-knapp som står på OFF. Ungefär samma grej är det när kedjan på ens cykel plötsligt hoppar. Motsvarigheten till att lyfta på motorhuven är då att vända cykeln upp och ner (det har man ju sett folk göra!) och sedan pretty much close your eyes and make a move och hoppas på att cykeln rullar sedan. Och eventuellt be till Zlatan att man inte behöver skaka hand med någon den närmaste tiden.

*  Jag köpte ytterligare en skiva med Velvet Underground och slogs av att den här bloggen generellt sett innehåller alldeles för få oförblommerade och hållningslösa hyllningar till dessa fryntliga heroinmissbrukare. Så för att undvika möjliga missförstånd: Jag älskar Velvet Underground. Jag är inte främmande för att ligga med Velvet Underground, av ren tacksamhet.

*  Norr Lindbergs ungdomligaste 36-åring Elly drar fortfarande blickar till sig på studentbaler världen över. Om hon hade eskapader tillsammans med Finch på biljardbordet efteråt förtäljer inte historien.

*  Jag hade också tänkt göra något med det här Joe Labero-citatet: "Jag hade tänkt ha en liten geisha som gick in i en liten box, sen skulle jag genomborra henne (jo, han pratar faktiskt om att "genomborra en geisha", men det här citatet innehåller faktiskt så mycket mer än bara en Parlamentet-lustighet, Tugs anm.) med några svärd och när jag därefter öppnar boxen så ut kommer i stället en sumobrottare om 270 kilo. Fast jag fick inte tag på någon." Jag klarade det dock inte, jag kunde inte samla mig, det var för mycket på en gång. "Too. Many. Jokes. Must. Mock. Joey." som Chandler Bing brukar säga.



PUSS!


/Tauer Pauer






Fotnoter about hard facts



Recitering av Bibeln  -  "Yes, but doesn't the Bible also say 'Thou shalt not take... moochers into thy... hut'?" "Homer, where in the Bible does it say that?" "It's in there!"


Gud  -  That strange Portuguese guy that lives next-door to the incinerator.

Abe  -  Hommage à Abraham J. "What are you people doing in my room??" Simpson.

What could I do, what COULD I do?  -  Hommage à pojken med namnet Sue.

Witzbold  -  "Jerry Seinfeld ist ein witzbold!" som George Costanza brukar säga när han pratar tyska.

Joe Labero-citat: Bonusmaterial från samma intervju: "Att vara Joe Labero, det klarar ingen annan av. Att jag gör mina nummer på mitt personliga sätt. Picasso målade på sitt vis, Matisse på sitt, vem är bäst?" Du är trollkarl, Joe! Trollkarl!


Kommentarer
Postat av: elly

jaha. här får man inga fotnötter minsann. must. mock. oskar. MOCK!
imorgon kommer helene hit. jag hoppas du känner dig utanför (din jävla fotnotsdissare!).

2007-06-14 @ 14:59:05
URL: http://helhet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0