Your name isn't Rio, but I don't care

Hej igen!

När jag promenerade till universitetet i morse gjorde jag ett misstag. Jag lyssnade på Arctic Monkeys. "Mardy Bum". Och som vanligt när jag lyssnar på Arctic Monkeys längtade jag "hem" till England. Jag bodde ju där när de slog i genom. Att jag med jämna mellanrum vill tillbaka till de brittiska öarna vet redan samtliga trogna läsare av den här bloggen, eftersom jag konstaterar det med ungefär samma frekvens som Mats Olsson upprepar sin stående hyllningskrönika till Zlatan. Därför ska jag inte orda något mer om min kroniska anglofili nu, däremot är det lite lustigt vilka textrader det var som mentalt skickade mig tillbaka till Brighton:

It's like looking down the barrel of a gun
And it goes off


Att inta en nostalgisk pose och utbrista "aaaw..." på grund av en liknelse vid att bli skjuten av en pistol kan inte riktigt vara ett hälsosamt tecken.


PUSS!

/Boubacar Sanogo





Fotnoter about hard facts


Promenerade  -  Jo, det stämmer. Min cykel har punktering. Det uppskattar man i synnerhet när det är snöyra och tiden är knapp. Det kan onekligen vara ett skäl till längta utomlands en aning.

Arctic Monkeys  -  Sheffield's finest sedan Jarvis Cocker. Förutom Paolo di Canio då.

Hyllningskrönika till Zlatan  -  Läsare som är trogna nog att veta att jag har a thing for England vet förmodligen också att jag har överseende med upprepade Zlatan-hyllningar.

Kommentarer
Postat av: elly

jag förstår verkligen att du längtar till england när vädret är besvärligt hemma i uppendala. "de brittiska öarna" är ju kända för strålande sol och varmgrader året om. för övrigt har min cykel också fått punka (det låter som ett verb - att punka, vard. lyssna på skramlig musik och klä sig i trasiga kläder samt styla håret med gelatin och/eller tapetklister). jag undrar om det har med snö och minusgrader att göra. exakt samma sak hände nämligen förra året.

2007-11-30 @ 13:23:43
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: Fany

ja, vi har ingen snö här, inte... fast mörkt är det, och småregnigt.

så kom hir dårå! du kan säkert sova i Anitas office och överleva på Oreos
(förretsen börjar snart min uppsatskrivninsgperiod, dvs msn. så ses snart online!)

2007-11-30 @ 17:14:23
URL: http://fanny.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0