Marge, I have screwed up everything I have ever done in my life, just look at Bart

Hej igen!

I dag fick jag möjligheten att göra något som jag länge drömt om. Jag fick chansen att nita en lövblåsarterrorist.

En lövblåsare är ett ondskans vapen. Det är ett rörformat verktyg som används för att, vad det verkar, få löv att flyga upp i luften för att sedan landa fem centimeter därifrån och som låter dubbelt så högt som en bilkrock mellan Meat Loaf och beredskapslarmet. Om du bor i lägenhet och någon gång har väckts eller fått din måltidsro förstörd av ett obeskrivligt oljud så är det förmodligen en vaktmästarhuligan med lövblåsare som varit i faggorna. Blåsarljudet väcker allt som oftast till liv de mest primitiva sidorna inom mig och det brukar krävas en hel hög med självspäkelse för att få mig att undvika att öppna fönstret och skrika "Men era usla, lata jävla halvfigurer, använd krattor för i helvete! Om de där satans monstren nu skulle vara så effektiva så skulle det väl inte ta er två timmar att avverka fem kvadratmeter?". Bortsett från att det inte är ett bra tecken på mentalhygien att stå och gasta åt främlingar från fönster så är det främsta skälet till att undvika det att de förmodligen ändå inte skulle höra mig.

Men så i dag. När jag skulle hämta min cykel för att åka till universitetet fick jag närkontakt med fienden. En vaktmästare som såg ut som Chris Finch i "The Office" blockerade min cykelväg medan han försökte flytta på löv en halv decimeter åt gången  Där hade jag min chans att sparka den där blåsaren ur handen på honom, tvångsraka hans bristfälliga mustasch och kasta en kratta i bröstkorgen på honom där han ligger i en knasenhög på marken. Men jag gjorde det inte. Jag vet inte varför. Kanske för att jag av någon outgrundlig anledning glömt ta med mig den där krattan jag annars alltid brukar bära runt på, or else I'm just getting soft.


PUSS!

/Roberto Hilbert






Fotnoter about hard facts


Länge drömt om  -  "Homer, your boyhead dream is to eat the world's biggest hoagie, and you did it at the country fair last year, remember?"

Ondskan  -  Hommage à Matthias Blomberg.

Flytta löv fem centimeter  -  Borde alltså, för att tala Jerry Seinfeld-termer, inte kallas lövutrotare, utan snarare lövmäklare, eftersom de bara omplacerar löven.

Usla, lata jävla halvfigurer  -  Får mig av någon anledning att tänka på den där så kallade komikerpanelen i "Babben & co".

Chris Finch  -  Är a gag man, medan David Brent är en mer karaktärsdriven underhållare.

Knasenhög  -  Ingen kan få så mycket stryck av sergeant Snorkel som menig Knasen.

Kommentarer
Postat av: fk fjun

men för fan, tug. den där typen av missar ska man ha gjort för sista gangen pa högstadiet när man inte fick ur sig den där onelinern inför DEN DÄR flickan, när man som av en händelse blev inlasta tillsammans i gymnastiksalen under ett strömavbrott. gör om, gör rätt. upp pa cykeln och jaga rätt pa lövmannen. glöm inte att medta en fisk och en bandare med stuck in the middle with you pa repeat.

2007-10-15 @ 22:54:01
Postat av: Hanna

JAG AVSKYR HÖGLJUDDA APPARATER. men inte nog med DET! häromkvällen började mina grannar SPIKA 22.40. dom slutade inte förrän 23.20!!! Va fan, spika så dags på dagen är magstarkt även om det hade varit en fredag/lördag. Jag drog på mig morgonrocken o var percis beredd att hota den jäkeln med fester varannan tisdag när jag insåg att jag inte visste vilken lägenhet det kom ifrån. UTROTA OLJUDET!

2007-10-15 @ 23:04:53
Postat av: jens

men oskar. du sparkade inte ner honom för att du är en fegis och det vet du. du skulle aldrig sparka ner någon. du har alltid vart soft och kommer aldrig att bli den coola killen du vill få alla att tro att du är. men det är därför vi älskar dig. puss

2007-10-15 @ 23:17:37
Postat av: elly

... och anledningen till att vi blir arga på jenny hela tiden är för att hon tror att hon är tuffare än oss och därför är taskig. du är visst en cool kille!

2007-10-19 @ 14:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0