It's all the regular soda, Sean!

Hej igen!

I ett Simpsons-avsnitt byter hellraisern Bart sida och hjälper Principal Skinner att bringa ordning i skolan. Detta leder till att rektorn kan lugna en utsatt lärare på följande sätt: "Oh, things have changed. There will be no more mockery of your name, Mr. Glascock." En av avsnittets manusförfattare har berättat att de lyckades få det skämtet förbi de hårda amerikanska censur-reglerna genom att bevisa att det finns personer som verkligen heter Glascock i efternamn.

Detta fick mig att undra om det finns någon liknande verklig förebild till Scrubs-karaktären Dr Mickhead (vet du inte vad det rimmar på kan du alltid maila till [email protected] och fråga). Jag googlade därför "mickhead" för att se om jag fick några icke-scrubsrelaterade träffar. Det var på den vägen jag kom in på sidan Urban Dictionary:

"mickhead

A replacement for the word dickhead when caught

Bobby: You're such a dickhead
Mr. Marino: What?
Bobby: I said mickhead!
"


Plötsligt tappade jag allt intresse för namnet Mickheads uppkomst och blev betydligt mer fundersam över vem som ligger bakom namnen i lexikonexemplet. Marino? Vem kommer på det som det första exemplet på ett efternamn? Med tanke på att Dr John Dorian döpt sin bil till Malik, sin pillow girlfriend till Katja, sin vespa till Sascha och sitt enda brösthårstrå till Jasper misstänker jag att det är Scrubs skapare som ligger bakom även Urban Dictionary.


PUSS!

/Timo Rost





Fotnoter about hard facts


Bart byter sida  -  "Bart Simpson on the side of the law? Has the world gone tipsy-turwy?"

Principal Skinner  -  En silk-wearin' croquet-playin' buttercup, om man ska tro skolans vaktmästare.

Scrubs och dubbeltydiga efternamn  -  "I started an 'I hate Cox' chat room. It hasn't really worked out the way I planned. It's me, 2 interns and 14 000 lesbians."

Dr Mickhead  -  J.D: "The girl intern just called you Dr Jerk.."  Turk: "No sweat.. You should hear what they call Dr Mickhead.."  J.D (efter två sekunders tvekan): "What..?"

Pete Boxall  -  University of Sussex egen The Todd och dessutom ledande Hamlet-forskare.

John Dorian  -  Och vi ska naturligtvis inte glömma att han som eventuellt fängelsesmeknamn valt Gizmo.

Kommentarer
Postat av: the eagle

vi körde singstarturnering igår, och jag kallade mig "eagle". det var förmodligen därför vi vann första matchen (jag och matcher, du vet) men inte därför jag förlorade avgörandet. SAAAASCHAAA!

2008-04-27 @ 22:36:16
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: orrreganå

heter
inte the pillow girlfriend natascha? vi ses imorgon!

2008-04-29 @ 08:13:02
URL: http://www.annawaldemarsson.com
Postat av: fanny

The Todd? hörredu, tycker du? jag tycker han har lite Dr Cox i sig också..
(höhö)

2008-05-01 @ 03:53:47
URL: http://fanny.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0