What's up, Twenty-three?

Hej igen!

Det är en sådan dag i dag. En födelsedag. Jag fyller 23. Jag ska lämna eventuella ålderskriser därhän. Istället tänker jag berätta tio saker om siffran 23 som ni kanske inte känner till.


Tio förbluffande fakta om siffran 23:


♦  Dividerar man jordklotets omkrets med dess diameter får man svaret 23.

♦  USA hade 23 presidenter under 1900-talet.

♦  Ett människoår är lika med 23 koalabjörnsår.

♦  Det tar 23 år för magen att smälta en ovässad blyertspenna.

♦  I romarriket användes inte siffran 23. Den tog för mycket uppmärksamhet från siffran 24.

♦  En ko har 23 magar.

♦  Snövits sju dvärgar var i verkligheten 23 till antalet: Toker, Prosit, Kloker, Blyger, Butter, Trötter, Glader, Blunder, Dunder, Fanders, Flanders, Monster, Hasse Aro, Svinto, Tonto, Svettis, Nato, Pascal Simpson, Klamper, Slamper, Fucker, Nacka och Jocke.

♦  Tv-profilen Hans Fahlén är 23 år gammal.

♦  9+9 = 23

♦  Leksand har spelat i Kvalserien 23 gånger de senaste sex åren.




Fascinerande och aningens skrämmande, inte sant?



PUSS!

/Gene Parmesan






Fotnoter about hard facts


Födelsedag  -  Jerry Seinfeld: "Well, everybody's a little cranky on their birthday.."  George Costanza: "Oh, it's a bad day. You've got everyone in your house, you're thinking: 'These are my friends?!'  Jerry: "Everyday is my birthday..."

23  -  Hommage à Niklas Persson och Micke Holmberg.

Romarriket  -  Hommage à de gamla grekerna.

Gene Parmesan  -  FAR from the best.

Kommentarer
Postat av: JJ

Du är underbar! Då fick man sig dagens skratt - tack brorsan!

Grattis igen!

2008-08-04 @ 16:56:23
URL: http://jj2bgood.blogg.se/
Postat av: fucker

hahaha! "den tog för mycket uppmärksamhet från siffran 24". du kan då få till det du, oskarosk. i helgen ska jag hem och fylla år. eller åtminstone verkar min farmor och farfar tro det, för de kommer för att firilera mig och min maama. hon fyller också 23.

2008-08-05 @ 20:25:50
URL: http://helhet.blogg.se/
Postat av: Fany

I say, jolly good birthday to you, sire!

2008-08-06 @ 02:38:29
URL: http://fanny.blogsome.com
Postat av: Hasse Aro

Ha! Jag visste allt att den där Pascal var en av dvärgarna. Det såg jag redan i AIK.

2008-08-06 @ 21:17:10
URL: http://www,metrobloggen.se/eriklarke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0