We're trying to live in a society

Hej igen!

Jag tog steget tillbaka in i verkligheten i dag. Efter att ha legat feberdäckad i en vecka har jag kravlat mig upp och låtit solen skina i mina ögon igen och låtit min omvärld ta emot mig med sina utsträckta armar. Med tanke på att jag till 96 % spenderat den senaste veckan i mitt vackra studentrum så har dagen inneburit en ganska hård acklimatiseringsfas tillbaka till min plats i samhället.

Det var faktiskt en ganska problematisk process. Min flickvän, som för övrigt är misstänkt lik Helen Hunt, hade under veckan hunnit gifta sig med en man som jag kunde svära på var Mr Big från Sex & the City, men som själv påstår att han heter Jerry Spalding. Dessutom hade min sjukdomstid förändrat mig som person och ovanpå det saknade jag min vän som jag mot alla odds kommit så nära. Det var en volleyboll som jag döpt till Wilson... Nej nej nej... vänta lite, det här är ju handlingen till Cast Away med Tom Hanks! Snacka om fel. Vi tar om...

Det blev aldrig riktigt som förr. Även om jag såklart var glad att vara tillbaka gjorde alla sår som jag ådragit mig för ont. Därför gav jag alla mina ägodelar till min vän Sam och begav mig sedan tillsammans med trollkarlen Gandalf och min farbror Bilbo till Undying Lands... Nej! Nej! Det där är slutet på Sagan om Ringen-trilogin! En gång till...

När jag gick ner på stan så slogs jag som så ofta av det bisarra i att människor här går runt utan byxor... NEJ, Oskar! Det är Ankeborg!

Hm, ja. Det kanske är lika bra att bryta där. Låt oss i all korthet konstatera att jag är frisk och att det är betydligt roligare än att vara sjuk.


PUSS!

/Henry Heimlich





Fotnoter about hard facts


Mr Big  -  Eller Mr Bigot, som man säger i Chandler Bing-branschen.

Nej nej nej...  -  Hommage à Tillasvägens stiligaste amerikanare.

Nej! Nej!  -  Hommage à Gudrun Schyman på självförsvarskurs. Att det klippet inte finns på YouTube ringar in allt som är fel med nätet.

NEJ, Oskar!  -  Hommage à en felslagen passning, en innebandyklubba, en sarg och en idrottslärare med mer positiv pondus än en stasad Tommy Söderberg.

Ankeborg  -  Alla som kan sin "Sunes Sommar" vet att det ligger guldpengar på gatorna där.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fortsatt bra dag :)

2008-02-25 @ 14:49:56
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: helle

jag gillar "NEJ, Oskar". Jag hör det in my head, och jag har för övrigt börjat säga så till alla som gör något tokigt, med fisk-röst. Och alla tror att jag är galen.

2008-02-25 @ 16:33:42
Postat av: elly

nu blev jag arg och ville skrika och slå mig själv i huvudet eftersom jag aldrig fick veta hur det gick den första dagen tillbaka i verkligheten. men "NEJ, oskar!" är i alla fall roligt. i synnerhet när man blandar ihop hela bloggen och fisken uppenbarar sig i farbror joakim-skepnad.

2008-02-25 @ 20:54:04
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: Mingus

Och fisken säger fortfarande roliga saker. I somras skulle han reda upp ett litet bråk mellan två småpojkar på hockeyskolan, och använde då frekvent ordet elak. Med betoning på a, Elák. Även ordet NEJ förekom.

2008-02-26 @ 18:46:41
URL: http://audereestfacere.blogg.se
Postat av: lilla anna och långa farbrorn

jag tycker att det skrivs alldeles för mycket om fiskar här. and now me TOO!

2008-03-05 @ 16:07:18
URL: http://www.annawaldemarsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0