Holy inferiority complex, Batman, how low is my self-esteem if I'm the sidekick in my own fantasy?

Hej igen!

När jag i går frågade min örnkamrat Elly om tips om bloggämnen svarade hon "Bangs". Bangs McCoy är, för outbildade, sidekick till John Dorians alter ego Dr. Diagnosis. Jag misstänker att Elly inte verkligen trodde att jag skulle skriva om det. Att Elly bara försökte komma undan med ett svar, vilket-som-helst, bara för svarandets skull. Well, Elly har i sådana fall, för en gångs skull, fel.

För jag vill också ha en sidekick. Kalle har Hobbe, Johnny Carson hade Ed McMahon, Janitor i Legal Custodians har Ted, Patrik Andersson hade Jocke Björklund, Nixon hade Spiro Agnew, Micke Karlberg hade Jens Nielsen och, för att citera Chandler Bing, "Batman has Robin!". Och visst låter det väl trevligt?

Det ska erkännas att jag inte riktigt vet vad en bloggares sidekick egentligen kan tänkas göra. Ta hand om layouten? Massera mina tinningar? Bre mig en god macka på uppmaning? Ansvara för fotnoterna? Tänka ut lämpliga tyska namn till bylinen? Eller kanske starta en dotterblogg på samma domän? It all sounds good to me.

Så är du intresserad? Hör av dig. Blir du antagen får du låna vad du vill från min dvd-hylla.


PUSS!

/Hans-Jürgen Hellfritz






Fotnoter about hard facts


Elly och sidekick  -  Jag vet inte, kanske har jag redan en sidekick i Elly. En läsare och kamrat, vi kan kalla henne Fridah (hon heter nämligen så), tycker åtminstone att denne nämns så ofta här att hon blev förvånad över att The Eagle inte var med mig när jag och Fridah sprang in i varandra nyligen (hon var däremot, passande nog, med första gången vi träffades). Jag förklarade dock att Elly var ledig just den dagen.

Kalle och Hobbe  -  Undefeated champions i kalleboll.

Ed McMahon  -  "You are correct, sir!"

Legal Custodians  -  "I'm a lawyer, and I'm a janitor, together we adopted a cute little kid. We're legal custodians! Get it?"

Karlberg  -  Probably the best player in the world.

Jens Nielsen  -  Kan bli sådär härligt röd i ansiktet.

Chandler Bing  -  Har fått erfara att tjejer inte gillar när man förklarar varför ett skämt är roligt.

John Dorian, sidekicks och Batman & Robin  -  Hommage à:



Kommentarer
Postat av: elly

sådär många gånger har jag nog aldrig blivit nämnd i ett och samma inlägg. jag känner mig hedrad, i synnerhet när det faktiskt handlade mest om mig. typ. det känns bra att jag kan vara en sådan källa till inspiration för dig. din musa...

2008-07-31 @ 23:23:27
URL: http://helhet.blogg.se/
Postat av: Fridah

Jag kan vara din sidekick! Jag kan ge dig juice without pulp och allt det där. Jag dissar Sommarland på direkten!

2008-07-31 @ 23:59:56
URL: http://indiepopochskit.blogg.se/
Postat av: Anonym

Beror helt på alltså...har du några Ingmar Bergman-filmer eller vänner-boxen?

2008-08-02 @ 19:01:20
URL: http://lizaj.blogg.se/
Postat av: Tug

Lizaj.blogg.se: Tja, jag har Fanny & Alexander på dvd, och fyra avsnitt av Vänner på VHS. Intresserad?

2008-08-02 @ 19:09:21
URL: http://tug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0