I can feel it like it's right... in my neck

Hej igen!

Jag skulle gissa på att de flesta har en egen speciell ställning som de intar när de vill somna. Min är att jag lägger mig på mage med armarna under kudden. Det är, som Magnus Hedman skulle sagt, "för mig", ett bra, effektivt sätt att få träffa John Blund lite kvickare.

Men det kan också komma med vissa problem. Om man inte rör på sig under natten somnar nämligen ens båda armar. Ja, "somnar" räcker egentligen inte. Armarna hamnar snarare i en koma som får Sunny von Bülow att verka alert i jämförelse.

Att vakna med två oregerliga klumpar till armar är å andra sidan inte all bad. Det får mig nämligen att tänka på scenen när Ace Ventura beskjuts med giftpilar och försöker fly samtidigt som kroppsdel efter kroppsdel bedövas, samt på den eleganta armföringen i mitten av Fatboy Slim-videon till Praise You. Det gör mig på bra humör.


Och det kan behövas något att tänka på och fnissa åt medan man försöker tömma armarna på den förbannade, stickande sockerdrickan.


PUSS!

/Gilbert Gress





Fotnoter about hard facts


Magnus Hedman  -  Sveriges Peter Hirsch.

John Blund  -  Har fått nästan lika många att somna som Staffan Hellstrand.

Sunny von Bülow  -  Hommage à Jerry Seinfeld; a man who respects a good coma.

Fatboy Slim-video  -  Hommage à Christopher Walkens version av dans dans dans.

Sömn och skratt  -  Ungefär som här.

Kommentarer
Postat av: Fridah

Hur glad kan Fridah Jönsson bli när hon kommer hem från sitt jobb och ser att Oskar Klingborn har länkat henne?

Hon kan bli jätteglad.

2008-07-29 @ 22:06:47
URL: http://indiepopochskit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0