Så länge vi slipper spela i Venedig går det nog bra

Hej igen!

Fridah skrev häromdagen ett inlägg om vilka humoristiska störningar man kan tänkas lida av när man skrattar högt åt att någon i en amerikansk tv-serie ropar efter "MISS FOSTER! MISS FOSTER!".

Själv upplevde jag något liknande i morse när jag, i ett försök att låta bli att jobba, såg på tv-nyheterna. Det rapporterades om en omfattande brand där ett flertal hus "var övertända". Det fick mig inte att tänka på bränder. Det fick mig inte att tänka på människor som kan ha kommit till skada. Och det fick mig inte att tänka på vilken tur det var att det inte var jag som drabbats.

Nej, istället tänkte jag i allmänhet på uttrycket att idrottare "riskerar att bli övertända" och i synnerhet på ett skojigt Glenn Hysén-citat. Scenen är försnacket till en avgörande VM-kvalmatch mellan Kroatien-Sverige.


Kommentatorn Henrik Strömblad: Nå, Glenn, finns det någon risk att en så pass hetlevrad spelare som Alexander Östlund kan gå in och vara övertänd i en så här viktig match?


Glenn: Nej, övertänd kommer han inte att vara! Däremot är det viktigt att Mellberg och Lucic kommer ut och hjälper honom, så att Alexander inte blir övertänd.





PUSS!

/Klaus Fischer





Fotnoter about hard facts


Fridah  -  Goesisland Street's finest.

"MISS FOSTER! MISS FOSTER!"  -  Hommage à I.P. Freely och Homer Sexual.

Glenn Hysén  -  En silverräv i brun mockajacka.

Alexander Östlund  -  Svensk fotbolls Magnus Österby.

Olof Mellberg  -  Hommage à ett imponerande skägg.

Teddy Lucic  -  Villmanstrands svar på Sjunne Svensson.

Kommentarer
Postat av: Fridah

Åh vad fint!!

2008-07-14 @ 18:43:07
URL: http://indiepopochskit.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sjunne fick särskilda instruktioner att inte skrika: "På han så det bloar, Alex!"

2008-07-14 @ 22:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0