Why aren't we at home with our mammals, watching raceball?

Hej igen!

Jag fick ett sms för några veckor sedan:

Hej OSKAR! Du kommer väl ihåg din tid hos Folktandvården i Leksand 11 juni kl 09:50? Meddela om du inte kan komma på telefon 0247-49 49 70. Vi ses!



Och nej, det här inlägget handlar inte om besvikelsen i att få ett sms som man hoppas på är från, säg, Kirsten Dunst och som visar sig vara från tandläkaren. Hur frustrerad jag än är över att Kirsten så sällan hör av sig är deras initiativ faktiskt enbart lovvärt. Att glömma bort tandläkartider är trots allt en av mitt livs huvudsakliga sysselsättningar.

Nej, detta ska snarare handla om folktandvårdens på många sätt imponerande strävan efter att få sina automatmeddelanden att verka så personliga och spontana som möjligt. De använder every trick in the book. Ett vänskapligt "Hej", duande, återkommande utropstecken och till och med en retorisk fråga.

Det är ett väldigt långt steg från exempelvis de telefonköer där man får beskedet att man har "två... tusen... fem... hundra... miljoner... miljarder... trettio... två personer" före sig i kön, förkunnat med åtta olika röster, på fem olika dialekter, av personer av tre olika kön. Eller de där förhatliga mass-sms:en som skickas av dåliga människor till hela telefonboken varje nyårsafton.

Jag älskar verkligen tandmänniskornas ambition. Därför är det desto tristare att de faller så miserabelt på en enda liten detalj. För inte finns det väl någon i hela landet som stavar sitt förnamn med enbart stora bokstäver?


PUSS!

/Uli Stielike





Fotnoter about hard facts


11 juni  -  Nej, det tar mig inte fullt lång tid att skriva de här inläggen. Jag råkade dock hitta ett utkast till denna anteckning bland mina opublicerada alster, trots att jag var övertygad om att det redan låg ute. "Oh... that guy...", som Homer Simpson brukar titulera sin förstefödde, sa jag och modifierade det hela en aning för att nu slutligen kunna dela med mig av det. Det är väl det, som Agneta Sjödin brukar säga, som är "charmen med direktsänd tv... man vet aldrig vad som kan hända!".

Kirsten Dunst  -  Pete Parker har onekligen god smak.

Kirsten hör av sig sällan  -  Vad gör hon nuförtiden? Varför hör hon aldrig av sig? Det var alldeles länge sedan vi sågs. Bor hon kvar i samma tvåa? Vad jobbar hon med? Jag har vaknat mitt i natten – av tystnaden! Och drömt att hon sover här bredvid mig igen.

Besvikelse över att få sms från tandläkaren  -  Det finns exempelvis en tandsköterskedotter från Norr Lindberg som det gör mig betydligt gladare att få meddelande från. Hon vet eventuellt vem hon är.

Kommentarer
Postat av: Alban

Var glad OSKAR. I mitt sms skrev dom " HEJ RUDOLF HESS!"

2008-06-30 @ 13:40:56
URL: http://www.metrobloggen.se/eriklarke
Postat av: Jonna

tandsköterskedotter :) vad gör det mig till? hrrm, enhetschefsdotter låter inte så kul, då gillar jag byggmästardotter bättre.

2008-06-30 @ 20:28:56
Postat av: Jens

Men uppdatera nu Oskar. Och tack för idag, soliga torsdagen var allt bra solig idag. Du skulle ha hängt med mig och Frida, vi köpte med oss sallad från Jenno's och satt på strandpromenaden. Mycker mysigt. puss

2008-07-03 @ 20:41:56
Postat av: Tandsköterskans dotter

synd att jag så sällan skriver sms då. men det var roligt när du anklagade mig för att våldta flickor på festivalområdet i borläne i förra veckan. och kul med exaktheten. tandSKÖTERSKA och inget annat är det min mamma är. inte tandläkare. för övrigt frågade hon mig i tisdags om jag inte ville bli tandtekniker längre. det har jag aldrig nååågonsin velat (hon menade ljudtekniker). puss

2008-07-04 @ 22:31:00
URL: http://helhet.blogg.se/
Postat av: Magnus

Jag är ju direktörsson. Det om något borde få in mig i adelskalendern 2009!

2008-07-05 @ 10:39:53
URL: http://audereestfacere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0