Ah, yes, the little ones...

Hej igen!

Nu är de här. Äntligen kan jag dela med mig av sommaren 2008:s första modeuttryck och aktiviteter. Ni minns säkert att sommaren 2007 var månaderna när man skulle säga "Riktigt bra!" och "Kill them, Smithers!", vifta med fingrarna och säga "Hääär ee ja, Strandeeell!" och så skulle man, naturligtvis, "jobba tifo". Jag är nu glad att kunna presentera de två första flugorna vi kommer hänge oss åt under de där härliga månaderna på Björkvägen 4:s källarvåning och på Leksands kommuns samtliga tennisbanor:

1) Att "komma över ett väldigt fint parti" av något. Exempelvis: "Jag har kommit över ett väldigt fint parti bourgognetryffel." Delen med att man "kommit över" partiet är viktig. Man får inte ha fått tag på det på något alltför konventionellt sätt, utan helst ska man hittat det i en kvarglömd lår "nere vid hamnen", tack vare en insiderdeal eller via någon form av personlig kurir.

2) Att "söndra och härska". En effektiv och populär stridstaktik på romartiden som alltså äntligen får en renässans. Hur det rent konkret kommer tillämpas är oklart, men det ska nog lösa sig. Tänk att få besvara en fråga om vad man gjort i helgen så här: "Jag söndrade och härskade. Och tog en avslappnande runda minigolf."


PUSS!

/Markus Daun





Fotnoter about hard facts


Riktigt bra!  -  Hommage à Leksands största huvud.

Kill them, Smithers  -  Hommage à Mr Burns, mannen vars bil was the first car to outrun a man.

Hääär ee ja, Strandeeell!  -  "Hansson, har du lämnat dina grejer i bastun? Det har brUNNIT!"

Jobba tifo  -  Hommage à "SLÄPP pycken!"-killarna, "det är bara Leksand som tar burskydd i power play"-killen, "SKJUUUT!!"-killarna, "Patrik Zetterberg är ju också en hora"-killen, "kan ni den sången?"-tjejen, "men vad göör backen??"-killen och "Björn! Widdes Wänner är skyldig mig en back pilsner!"-killen. Ändlösa tack för alla (lite för ofta omedvetena) humorstunder, Leksands ståplats!

Renässans  -  För att citera Wikipedia: "Egentligen så fanns aldrig renässansen, det var ett sätt att lura människor att romarna var klockare [sic] än alla andra."

Kommentarer
Postat av: helle

haha, STÅR det så på Wikipedia? Jag dör. Det var roligt, påskie.

2008-05-06 @ 10:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0