Those are awfully depressing circumstances for a man in love

Hej igen!

På jakt efter en annan bok i min bokhylla plockade jag fram Chuck Klostermans "Killing Yourself to Live". Eftersom det var mer än två år sedan jag läste den började jag bläddra lite. På de fyra sidorna jag läste hann Klosterman med att få mig att göra följande:


  Slå upp ett ord som såg roligt ut.

♦  Lyssna på en Fleetwood Mac-låt på maxvolym.

♦  Mentalt formulera en heltäckande teori för rockmusik.

♦  Vilja sms:a alla flickor jag någonsin legat med.

♦  Och, uppenbarligen, skriva den här bloggen.


På fyra sidor alltså. Det är vad jag skulle kalla effektivt, inspirerande skrivande. Varför skriver inte jag så? Varför skriver inte alla så?


PUSS!

/Marko Marin





Fotnoter about hard facts


Killing Yourself to Live  -  Citeras här. Och här.

Chuck Klosterman  -  Angående homoäktenskap: "In my opinion, we must legalize gay marriage. Gay males are the only men in America who still want to be married."

Kommentarer
Postat av: Fridah

''Och, uppenbarligen, skriva den här bloggen. (...)Varför skriver inte jag så?''

Efter typ varje inlägg du skriver bloggar ju jag om vilken briljans det är. Så du är Chuck Klosterman du också.

2008-05-17 @ 11:30:51
URL: http://indiepopochskit.blogg.se
Postat av: Ryan Getzlaf

Det kan inte bli så värst många SMS ändå va?

2008-05-17 @ 18:12:54
URL: http://audereestfacere.blogg.se/
Postat av: Oskar

Ryan: Tala för dig själv där, Dry Spell.

2008-05-17 @ 21:24:45
URL: http://tug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0