So I prepared a quiz for you

Hej igen!

Det finns många skäl till att det är bra att ha flickvän. Som en dag som denna. Då jag kört på helvarv i sexton timmar. Då det inte funnits tid att vara kreativ för bloggandets skull.

Då är det smidigt att ha en flickvän som utmanar en.

Sju sanningar om sig själv handlar det visst om. Fair enough.


• När jag var liten trodde jag under en kortare period att det hette bromsmedalj och inte bronsmedalj.

• Jag har, så långt jag kan minnas, aldrig trott på Tomten. Det känns lite sorgligt.

• Jag börjar bli mer och mer säker på att jag har dåligt lokalsinne. Saken med lokalsinne är att alla känner som att de har ett som är särdeles bra. Jag också. Det är för att man alltid tror sig vara säker på var man befinner sig. Men upptäcker man tillräckligt många gånger att man hamnat fel så är det ett tecken på något. Och jag är man nog att erkänna det.

• När jag väl lärt mig ett namn glömmer jag så gott som aldrig bort det...

• ...däremot lyssnar jag, uppenbarligen, aldrig på vad någon säger när de presenterar sig och skakar min hand. Frågar någon mig fem sekunder efter skakningen om personens namn kommer jag inte ihåg det.

• Skulle jag få välja en dialekt skulle jag prata skånska.

• Jag önskar att jag var Jerry Seinfeld.


Jag utmanar: Jonas Grouples, Jonnaodinbodinhansen (som väl kan sprida det här vidare bland våra gemensamma kamrater), Mannen med Örebros rödaste skägg och Fany.


PUSS!

/Pat Bonner


Kommentarer
Postat av: Fridah

"• Skulle jag få välja en dialekt skulle jag prata skånska."

Erkänn att det är för att du vill få till "LÖNT!"-utropen på r to the iktigt.

2008-11-13 @ 17:15:33
URL: http://indiepopochskit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0