The oven mitt really freaked me out

Hej igen!

Robert Gustafsson brukar säga att det roliga inte är att se en man gå in i en stolpe, det roliga är att efteråt se honom låtsas som att det inte har hänt.

När man bor i korridor överraskas man ofta av en förbipasserande när man öppnar dörren. Och ni vet ju hur man kan reagera då. Man rycker till, med lätt skräck i blicken.

Det är av stor social vikt att hantera ögonblicket efter på ett bra sätt. Jag är usel på det. Jag kör instinktivt på Gustafssons stolpmans taktik och förnekar att det ens skett.

En granne från min tid i Uppsala var däremot briljant på det där. För det första var hon synnerligen lättskrämd och brukade inte bara rycka utan hoppa till, gärna med litet skrik. Och varje gång skrattade hon hjärtligt direkt efter. Och så gick man därifrån på lite bättre humör.

Gud, som jag beundrar henne för det.


PUSS!

/José Luis Caminero





Fotnoter about hard facts


Robert Gustafsson  -  Hommage à Ben Vardas:





Usel  -  Hommage à Gagnef.

Uppsala  -  Något av en cykelstad.

Kommentarer
Postat av: elly

"hoppa till, gärna med litet skrik" - hommage à björn som lägger sig på golvet och sprattlar med benen av fasa.

2008-11-23 @ 12:50:57
URL: http://helhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0