Eat me

Hej igen!

Fans av Del 6 - Uppsala på den här bloggen minns kanske att jag brukade publicera texter som jag skrev under mina retorikstudier.

Man kan ju tycka att det borde finnas ännu fler texter att dela med sig av från en journalistutbildning. Speciellt den här veckan när vi fått skriva en artikel om dagen.


Man kan inte ha mer fel.


Tro mig, det är inte speciellt skojfriskt att läsa texter om kommunfullmäktigemöten, rånåtal, häleridomar eller polisen kommunikationssystem.


Speciellt som jag tvingades utelämna veckans roligaste detalj från den dagens artikel.


Mannen som åtalades för rån anklagades också för att hota sitt offer från att ringa polisen.


Hur? Jo, genom att säga, och nu citerar jag, "jag ska äta upp dig".

Det är också ett effektfullt sätt att rasa.


PUSS!

/Peter Ciavaglia




Fotnoter about hard facts


Del 6 - Uppsala  -  Den här bloggens Bringing It All Back Home.

Fel  -  Hommage à Takida.

Polisen  -  Hommage à Tsatsiki och Morsan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0