There goes the best damn employee a convenience store ever had

Hej igen!

Det finns dagar som man minst sagt bävar inför. Dagar som man ser där på schemat, ett par veckor i förväg, och varje gång gläds åt att det i alla fall inte är den dagen än.

I dag var en sådan dag.

Punkter att klara av:

• Tre timmars föreläsning.
• Fyra timmar på kommunfullmäktigemöte.
• Praktiksamtal med Pellesundberg (samtidigt som jag officiellt var på kommunfull-
mäktigemöte).
• Ordna referenser till praktikansökningsbrev.
• Skriva tvåtusen tecken om något från kommunfullmäktigemötet.
• Två timmar kvällsredigering.
• Skriva fyra praktikansökningsbrev.
• Blogga.

Punkter planerade helt utan hänsyn till varandra. Punkter som var och en på egen hand fick mig att tänka "jaha, hur ska det här gå då?".


Men.


Som så ofta är de hårdaste, mest fruktade dagarna också de bästa.

Nu sitter jag här.

• Fullmäktigeartikel inmailad.
• "Åttiofemprocentig garanti" från Pellesundberg att jag kommer få praktikplats på världens bästa tidning.
• Referenserna ordnade. (Tack Marita. Tack Halvar.)
• Fyra praktikbrev liggande utskrivna framför mig.
• Bloggen snart färdigskriven.
• Och jag har inte ens fått hjärtstillestånd under dagen.

Nu återstår bara att stoppa fötterna i skridskorna, knäppa hjälmen, borra ner huvudet och köra i två dagar, så kommer F med H hit sedan och kramar tillbaka mina krafter. Så ska vi nog sa att jag överlever den här veckan också.


PUSS!

/Greg Brown





Fotnoter about hard facts


Bäva inför  -  Hommage à kvalserien.

Världens bästa  -  Hommage à Niklas Persson.

F med H  -  Goesisland Street's finest.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Usch ja, jag vet hur det känns, det värsta är när man har en hel sådan VECKA framför en, att man bara längtar tills den är över... men som sagt, när man väl tagit sig igenom levande känns det ju bra och duktigt. Så, bra jobbat Oskar!!

2008-10-28 @ 07:53:26
URL: http://fartfylld.blogspot.com
Postat av: endumen

vilken är världens bästa tidning? har du länk till hanapees krönika i sundsvalls tidning. jag har letat.

2008-10-28 @ 15:48:01
URL: http://endumen.blogg.se/
Postat av: Oskar

endumen: Jag håller inne med namnet ett tag till. Jag har inte länken just nu, men den ska finnas. Ring 0730-48 73 63 och kolla så får du hjälp. Fråga efter Max.

2008-10-28 @ 16:32:54
URL: http://tug.blogg.se/
Postat av: Fan

Hej! Jag har också en fråga vilken som är världens bästa tidning? Jag ringde det där numret som du skrev i en kommentar. Men han påstår att jag skulle vända mig till dig. För a) du känner Max bättre b) du kan det som din egna framfitta.

2008-10-28 @ 21:21:11
URL: http://www.metrobloggen.se/eriklarke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0