Lars Danielsson i vild attack mot hockeystjärna

Hej igen!

Jag hade ett blogginlägg planerat till i dag. Det skulle se ut ungefär som följer:

"Hej igen!

Vi fick träffa Lars Danielsson i går. Det var spännande. Jag hade förberett fem frågor som jag ville ställa:


1) Du, Lars.. Snubben trodde han var cool, för han hade en pistol. Hade han rätt?

2) Vart tog den där elden vägen?

3) Vilken färg har själen, älskling?

4) Ska man ha det tryggt med godis och dalamössa eller ska man stoppa stålar i pastorns bössa?

5) Jag hade en gång en båt med segel och ruff och köl, men det var för längesedan, så längesedan. Svara mig, du, var är den nu? Jag bara undrar, var är den nu?


Tyvärr hann jag inte ställa en enda av mina frågor. Det var trist.


PUSS!

/Westdeutschland"


Ni förstår säkert att om jag hade skrivit det där inlägget hade det, som så mycket annat på den här bloggen, bara varit hittepå och larv. Ja, inte att vi träffade Danielsson och att det var spännande, men att jag ville ställa de frågorna. Det vore ju superknasigt att ställa frågor hämtade från svenska poplåtar till en före detta statssekreterare!

Hur som helst behöver jag inte skriva det där inlägget för att ge evenemanget ett komiskt prisma. För det kom nämligen en nästan lika pajig fråga:

- "Hellre ökänd än okänd" är ett citat från Per Ledin, hockeyspelaren.. Vad säger du om det?


Det ska sägas att Danielsson hanterade frågan på ett bra sätt:

- Ja.. Till att börja med kan jag ju säga att jag inte tycker att Per Ledin är någon vidare hockeyspelare..


PUSS!

/Deutsche Demokratische Republik





Fotnoter about hard facts


Lars Danielsson - Lanserade även ordet "integritetstaliban" om K-G Bergström. Det var kul.

Snubben - Hommage à Botkyrkas Ali G.

Elden - Hommage à Linköpings Steve Earle.

Själsfärg - Hommage à Eskilstunas U2.

Godis och dalamössa - Hommage à 1967.

Segel och ruff och köl - Hommage à trubaduren i knivdramat.

Per Ledin, hockeyspelaren - Hommage à Martin Dahlin, fotbollsspelaren.

Kommentarer
Postat av: elly

haha, bra svar. jag gillar ju som bekant inte hockey så mycket så jag känner knappt per ledin, hockeyspelaren, till namnet. men vem bryr sig.. i gotta admit, i'm a little high. COOLOUT!

2008-09-21 @ 12:39:02
URL: http://helhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0