Roosters don't lay eggs, they're boys

Hej igen!

Min korta, men glansfulla, period som Bart Simpson är över.

I ett avsnitt av Simpsons friges den diaboliske Sideshow Bob från fängelset och blir snart vald att efterträda Mayor Quimby som Springfields borgmästare. Bart Simpson hade vid ett flertal tillfällen sett till att Sideshow Bob fått leva på vatten och bröd, och hade därför sedan länge etablerat sig som den nye borgmästarens främste fiende. Bobs första åtgärd på posten blev därför att flytta Bart från årskurs fyra till förskolan.

Bart trivs dock som fisken i vattnet. Han klarar av att identifiera en triangel och får därför till sin stora förtjusning välja leksak först (valet faller på en Flintstones-telefon). När Sideshow Bob sedan avsätts blir Bart direkt besviken över detta eftersom han då inte fick höra slutet på boken som lästs på sagostunden den senaste tiden.

Jag genomgår för tillfället samma försmädelsefas. Jag skrev häromdagen om att återuppleva föreläsningar. När jag hängde här i Sveriges knutpunkt för tre år sedan tentade jag nämligen redan då av delar av den pågående kursen. Detta har, som ni nog kan gissa, gett mig möjligheten att Bart-excellera. Men nu är det slut med det.

Min programansvarige anade nämligen en viss redundans i mitt schema och gick i går genom med mig alla föreläsningar, uppgifter och tentor jag lika gärna kan strunta i. Det är såklart lite trist. Jag vill ju höra hur "Massmedier - En bok om press radio & TV. 8:e upplagan"-sagan slutar! Men det är eventuellt lite skönt att få sisådär ett dygn extra att lägga till "fötterna på skrivbordet"-kontot.


PUSS!

/Serdar Tasci





Fotnoter about hard facts


Sideshow Bob  -  Har på sitt bröst tatueringen "Die Bart Die", vilket, hävdar han för den jury som beviljar honom villkorlig frigivning, är tyska för "The Bart The".

Mayor Qumiby  -  Springfields Masken.

Bart Simpson och fiender  -  Har också Dr Demento som sin dödsfiende, vilket han själv kommenterar med orden "Oh, I'm only ten, and I've already got two mortal enemies".

Fisken i vattnet  -  Hommage à att vara fri som en fågel, slug som en räv, vara pigg som en råtta och att vara snabb som en Örn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0