Tiden går så fort i ett land där inget händer

Hej igen!

Jag kom tillbaka till Sundsvall i går kväll. Efter nästan en vecka på resande fot var det påfallande hur otroligt lite som förändrats på denna tid.

Sundsvall är fortfarande en del av Norrland. Knoparmoj har inte hunnit slå ut svenskan som förstaspråk. Högertrafiken lever vidare. Och nej, det är inte bara elaka rykten, även denna vecka är det tydligen Newtons gravitationslag som gäller!

Visst. Jag kan förstå att det kan kännas skönt med ett viss mått av trygghet. Men jag hatar all denna bakåtsträvande skräck för förnyelse. Jag menar, kom igen, Det har ju för tusen hakar snart gått trehundra år sedan Newton dog. Men här får ingenting utvecklas. Allt ska bara vara lagom. Så typiskt svenskt.


PUSS!

/Gerd-Volker Schock





Fotnoter about hard facts


Knoparmoj  -  Hommage à Hoa-Hoa Dahlgren.

Newton  -  Simpsons har lärt oss att Newton upptäckte jordens dragningskraft när mobbare kastade äpplen på honom.

Så typiskt svenskt  -  Hommage à Jan Majlard.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0