You wanna borrow Golden Boy?

Hej igen!

I ett klassiskt avsnitt av Seinfeld berättar Jerry för Elaine om sin favorit-t-shirt. Det är en gul tröja som han haft i sex år och alltid använder först av alla efter varje tvätt. Jerry kallar den för Golden Boy.

Men, säger sedan Jerry med sorg i rösten, "look at the collar, see it's fraying. Golden Boy is slowly dying. Each wash brings him one step closer." I slutet av avsnittet berättar han så att Golden Boy slutligen inte klarat sig längre. Han presenterar då Golden Boys son Baby Blue.

Min egen Golden Boy är utan tvekan min The Clash-tröja. Den har hängt med mig länge, trogen som en labrador, men den har lidit ett bra tag nu. Dock är lättare missfärgningar och små hål i magtrakten inget oöverkomligt. Det kan man leva med. Men sedan kom hålen vid armhålorna – 
t-shirtarnas svar på vovvarnas tarmcancer.

Och nu har jag tagit det tuffa beslutet att låta min Golden Boy varva ner, vila sig och avsluta karriären på ett sätt inte helt olikt Dennis Bergkamp, som spenderade sina sista säsonger i Arsenal med glansfulla inhopp i 67:e minuten om matchbilden krävde det.


Därför känns det bra att veta att han används för mycket vackra och mycket välgörande ändamål.


PUSS!

/Hans-Jörg Criens





Fotnoter about hard facts


Golden Boy  -  Elaine föreslår för Jerry att det kan vara dags att låta Golden Boy få en vilsam tillvaro med försiktig handtvätt. Det vill inte Jerry veta av: "No! The reason he's iron man is because he goes out there and plays every game. Wash! Spin! Rinse! Spin! You take that away from him, you break his spirit!"

Baby Blue  -  Även jag måste naturligtvis utse en son. Jag återkommer när förhandlingarna är avslutade.

Kommentarer
Postat av: Fridah

Jag röstar för Winnerbäck-tishan som son.

2008-09-29 @ 16:33:13
URL: http://indiepopochskit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0