Håkan Mild trodde att vi vann

Hej igen!

Jag är väldigt förtjust i José Mourinho och har så varit, om inte ännu längre, sedan han sade att hans ständige ordkrigskombatant Arsène Wenger var "förälskad" i honom sedan anklagade fransmannen för att "tjuvkika in genom mitt vardagsrumsfönster". Vi hade alla svårt att till fullo förstå metaforen, men väldigt underhållande var den.

I dag visade han dessutom att det inte bara är i argentinsk fotboll man är kapabla att tala klarspråk.

Mourinhos Inter förlorade med 1-3 mot Atalanta och den portugisiske tränaren... ja, han reagerade... uppgivet:

"– I dag ska jag bara hålla käften. Jag kan inte förklara det, säger Mourinho till Sky Sport Italia. När mitt lag inte presterar bra brukar jag hylla motståndarna. Men i dag vill jag hävda att det bara var vårt eget fel. Det var 30 minuter i dag som inte behöver kommenteras. Vi gav bort korkade, absurda mål. Det var en katastrof i dag. Till och med de som inte förstår fotboll kunde se att vår aggressivitet inte fanns och att vi inte hade rätt inställning. Jag ska bara hålla käften och låta pressen använda vilka adjektiv de vill. Det är bara för mig att acceptera."


PUSS!

/Robert Petrovicky





Fotnoter about hard facts


Förälskad  -  Hommage à Västerås-tränaren Lars Ivarsson när han blir intervjuad av Tv4 Sport-Marika.

Fransmannen  -  Hommage à Pi-Ed.

Hålla käften  -  Hommage à Maggie Simpson.

Kommentarer
Postat av: Erik

Snacka om att hålla käften.

2009-01-19 @ 15:16:35
URL: http://eriklarke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0