See, it's okay, he saw it all on the television

Hej igen!






Den gode Anders är, som så ofta, någonting på spåren här.

Jerry Seinfeld sa en gång att när vi män växer upp och läser serietidningar om superhjältar, då ser vi inte det som fantasier – de är möjliga yrkesval.

Jerry har förmodligen helt rätt, men något som ger en ännu mer korkade brister i självinsikt är tv-serier. Har man sett tillräckligt många avsnitt av en serie som involverar något yrke så tänker man ofelaktligen att "Det där skulle jag väl kunna klara av?".



Exempel på yrken som i alla fall jag ansett mig redo att ta mig an:

• Kock
• Psykolog
• Vaktmästare
• Mafioso
• Privatdetektiv
• Inbrottstjuv
• Sportkommentator
• Författare
• Yxmördare
• Nyhetsankare


Men mest flagrant är naturligtvis ens dumhet när det rör sig om The West Wing (eller Vita Huset, som det brukar heta i svenska tv-tablåer). Varje gång jag fastnar i West Wing-träsket (vilket sker ganska ofta eftersom det är en av tidernas bästa och mest beroendeframkallande serier) är det lika farligt. Då är jag där och tittar och tycker att jag nog, i morgon om det skulle behövas, är kapabel att ta rollen som USA:s president eller åtminstone i dennes närmsta stab. Ni vet, världens mäktigaste jobb, ni vet det ämbete som passas upp av genier.

Medan jag själv halvligger framför tv:n med chipssmulor över t-shirten.


PUSS!

/Kimmo Lotvonen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Elinor Holén likes



(för övrigt roligt att din reklambanner för tillfället är för "overknee-strumpor - höstens absoluta måste i garderoben". höstens? vafan får vi inte ens ha sommar först?!)

2009-05-07 @ 09:19:11
Postat av: Magnus

Jag tycker den roligaste reklamen är den Oskar har just nu: "Lös Hår. Äkta Indiskt hår till fynd priser".

2009-05-07 @ 13:04:38
URL: http://audereestfacere.blogg.se/
Postat av: Fridah

Jag tycker du ska satsa på att bli kock. Men bara om jag får diska.

2009-05-07 @ 14:18:35
URL: http://indiepopochskit.blogg.se/
Postat av: Erik

Du glömde bort yrket bloggare.

2009-05-09 @ 00:10:28
URL: http://eriklarke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0