Kunskap är inte kunskap

Hej igen!

Ah. Istidsgatans Silvio Dante bjuder på some quality googling i kommentarsfältet till
föregående inlägg:

"Gjorde lite bakrundsresearch på jåpen:
Fakta om Jåp 2004-05-04 17:35:40
En otroligt egoistisk person. Kommer från början av orde snåljåp.
En jåp syns lätt igen genom att:

han umgås hellre med flickvänen än med kompisarna
han ligger hellre och myser med flickvännen än hänger med polarna på pubrunda
han är allmänt otrevlig mot sina vänner

Möjlig vård för jåpar: Dumpning av flickvännen, ofrivillig nedsupning.

(obs ska ej förväxlas med toffel.)

2009-10-26 @ 17:20:42
URL: http://audereestfacere.blogg.se/"


PUSS!

/Johnny Sack





Fotnoter about hard facts


Quality  -  Hommage à Jean-Luc Grand-Pierre.

Googling  -  Jodå, jag lekte också med tanken på att det hela var något som fabulerats ihop som en subtil, men ändå vild attack mot undertecknad. Men nej, Mange är snällare än så. Här har ni källan.

Kommentarer
Postat av: Mange

Alla vet att Google är kvalitet! Allt som står där är dessutom sant.

2009-10-26 @ 18:38:16
URL: http://audereestfacere.blogg.se/
Postat av: Magnus

Jag är för snäll för att fabulera ihop sånt. Jag menar, du är väl ingen jåp, du svarar ju direkt på sms och sånt som man kan vilja ha svar på!

2009-10-26 @ 21:23:01
URL: http://audereestfacere.blogg.se/
Postat av: P

Aaah, äntligen lite kvalitetsnamn på Internet. JLGP!

2009-10-27 @ 17:14:16
Postat av: Limpan

I en bok som råkar ligga här på mitt bord står att läsa följande, jag citerar: "SVerkersson är en snåljåp. Av honom får jag ingen sup", skrev författaren Lars Widding i sin roman "1812". En snåljåp är en girig, knusslig och ogin person - en riktig gnidare. Jåp i ordet är ett svenskt dialektalt ord med betydelsen tråkmåns. Egentligen kommer det från det fornsvenska personnamnet Jap, som är en ombildning av Jakob. Snåljåp är med andra ord liktydigt med snål-jakob. Ytterligare en bildning av detta är snål-jocke. Även varianten snåljåpa har förekommit, och har då använts om kvinnor. Så sent som 1949 skrev Tage Aurell i "Nya berättelser":"Snåljåpa! La hon tre böner på så inte var det mer.""



Det här är säkert inte så mycket nytt för er bildade människor, men eftersom jag sitter här med boken framför mig kundet jag inte låta bli att citera.

2009-10-28 @ 16:32:58
URL: http://[email protected]
Postat av: Oskar

Quality old school-googling, Linnea!

2009-10-28 @ 21:09:30
URL: http://tug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0