Pistvakt, the Hälsingland edition

Hej igen!

Jag jobbar på Ljusnan i Bollnäs den här helgen. Trevligt. Dit åker man lämpligast buss. Inte så mycket att orda om, det går på 35 minuter och är en rätt behaglig resa.

Men. Notera namnen på hållplatserna mellan Söderhamn och Bollnäs:

 

Ina

Åkre

Valla

Anneberg

Sågvallen

Kinstabron

Tallbacken

SM-Möbler

Smedjan

Moheds trä

Lars-Lars
(Just precis)

Näcktjärn

Östbo

Mo

Ranbo

Getbacken

Emböle

Nolhed

Per-Mats
(Javisst)

Ebomsbro

Åkerslund

Överbo

Skoghem

Boives

Knyssla

Björtomta

Glössbo

Gåsjön

Västerböle

Mosseln

Torpet

Yxbo

Ehrins

Bodarna

Rabo

Stenbäcka

Rehnstedtska gården

Vevlinge

Bull-Olles

Kilberg

Rengården

Renbron

Voltersberg




Vad är det egentligen för urban ironiker som har fått jobbet att döpa dessa platser?


PUSS!

/Ed Truck


Kommentarer
Postat av: Jenny

Bull-Olles. Det lät som ett fantastiskt ställe. Men jag känner igen det där från när man åker buss mellan Horndal och Avesta, det är ungefär samma hittepå.

2009-10-04 @ 13:29:43
Postat av: A.

Som en Bollnäsbo som numera lever i exil kan jag också rekommendera att åka vidare på bussen, förbi Bollnäs. Då kommer du så småningom åka förbi hållplatser såsom "Bränderna" och favoriten "Knåda". Priceless

Postat av: elly-elly

jag är mer förundrad över hur man hinner med så många hållplatser på en dryg halvtimme. här finns ju för övrigt en hel stadsdel som heter "ön".

2009-10-05 @ 21:17:40
URL: http://helhet.blogg.se/
Postat av: Magnus

Elly: För att inte tala om alla härliga orter strax utanför: Djäkneböle, Stöcke, Stöcksjö, Yttertavle, Sävar, Obbola, Innibyn. Haha. Innibyn är min favorit.

2009-10-05 @ 23:47:22
URL: http://audereestfacere.blogg.se/
Postat av: elly

det finns ju ett gäng på vägen söderut också; sundsvall, söderhamn osv... och några fler som jag glömt.

2009-10-07 @ 23:10:29
URL: http://helhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0