Per, Louis och Richard C.K.

Hej igen!

Det finns skadegörelse som är så bra att den bara borde kallas... eh... ja... "görelse".

Minnesgoda läsare kommer rimligtvis ihåg att jag var ute och gick i förrgår. Min promenad lystes upp på ett oväntat vis.

På ett plank som separerar motorvägen från Åkeshovs villor fanns följande ditstämplat (eller vad ni kids nu kallar det):


Allt i en stad som oförhappandes påminner en om Louis C.K. förtjänar prinsessan, halva kungariket och ett bättre parti soulsinglar.

Jag hoppas att det här början till något stort, Den Stora C.K.-revolutionen som tar över staden, landet, kontinenten, världen, allt sprunget från ett plank i Brommas omvidd.

Vem som ligger bakom? Tja, någon uttalad C.K.-ist ligger ju närmast till hands. Jag har två huvudmisstänka. Fredrik Wikingsson, som bor i närheten. Och Jan Gradvall som skymtades (av mig) i samband med upptäckten (läs: en dryg timme senare vid Vasaparken). (Han hade dessutom en orange tröja, alltså samma färg som Louis C.K.:s skägg. Jo, jag är något på spåren här...)

Oavsett vem, jag vill vara med! Jag kan gå med i revolutionens frontlinje om det behövs. Jag ställer upp på allt.

Det borde ni också göra. Har ni inte redan tittat på "Louie" är det dags nu. Innan det är för sent. Ja, och för att det är jävligt bra.


PUSS!

/Oskar Szekely





Fotnoter about hard facts


Louis C.K.  -  Ist ein witzbold:



Prinsessan  -  Hommage à Fridah Rullgardinah Jönsson.

Fredrik Wikingsson  -  Har utvecklats en del:



Jan Gradvall  -  Har lärt oss alla vikten av att beskära vår cd-samling med jämna mellanrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0