# 200

Hej igen!

Det här är inget vanligt inlägg. Det är det tvåhundrade inlägget. Firandet pågår för fullt nere på tug.blogg.se-redaktionen, men vi har lyckats få tag i bloggens författare Oskar för en kortare intervju:


Jag ber att få gratulera, Oskar.

Tack så mycket, Oskar. Det känns jättetrevligt.


Jag känner ju dig rätt bra, Oskar. Stämmer det att du hade tänkt vänta med det här inlägget i ytterligare två veckor för att samtidigt fira att det var två år sedan första inlägget skrevs?

Det stämmer bra, Oskar, det var planen. Men det verkade struligt, så jag orkade inte.


Kommer tvåårsjubileumet överhuvudtaget uppmärksammas nu?

Nej.


Jubileet sammanfaller nu i stället med sexårsdagen av 9/11 och fyraårsdagen av mordet på Anna Lindh. Är det verkligen något att fira?

Gud, nej. Jag ser det snarare som att vi hedrar minnet av alla de människor som drabbades av dessa tragiska händelser.


Det tog dig alltså nästan två år att skriva tvåhundra inlägg. I ärlighetens namn, är inte det i långsammaste laget?

Hm.. (Lång tystnad).. Eh.. Absolut inte! Men be mig inte att motivera varför.


Under vilken period har bloggen varit som bäst?

Tämligen säkert under Del 2  -  Brighton som utspelade sig våren 2006 under min senaste sejour i England. Jag vill tro att det bjöds på en någorlunda lyckosam blandning av kvantitet och kvalitet då. Denna peak tangerades möjligtvis under en kortare period i vintras när jag ingick i en pakt med mig själv att skriva femton dagar i rad. Då fick jag ett ganska fint flow också.


Bob Dylan ska ha sagt efter att han spelat in Highway 61 Revisited att det faktiskt fanns låtar på den skivan som till och med han själv skulle kunna tänka sig att lyssna på. Finns det något av dina egna blogginlägg du skulle kunna tänka dig att läsa?

MSN-konversationen är jag nöjd med. Där fick jag med en hel del. Som ett humorns alfabet. Uppfattar och uppskattar du alla skämt där så har du och din humor erat på det torra.


Vilket är bloggens sämsta inlägg?

Förmodligen det om Hockeykväll. Eller det om min uppsatshandledare. Jag kan bättre än så. Men båda har roliga rubriker.


Vad är du mest stolt över?

Att jag fick Zlatan Ibrahimovic att återvända till landslaget.


Något annat du är nöjd med?

Ja, faktiskt. Jag blev alldeles till mig av glädje när Andres Lokko ringde upp mig personligen och berättade att han tyckte mycket om bloggen och att han såg det som en ära att så ofta omnämnas på den.


Men det har väl aldrig hänt?

Inte i vaket tillstånd, det har du rätt i.


Oskar, eftersom stämningen är så bra nu, en annorlunda fråga: Medellivslängden i Sverige i dag är 78 år. Vad tror du den ligger på om 100 000 år?

Ingen aning och det intresserar mig inte.


Till sist, vad önskar du dig mest av allt just nu?

Att Björn ska börja blogga igen. Han bloggar bättre än alla oss andra i hela bloggvärlden tillsammans.



PUSS!

/Markus Beierle

Kommentarer
Postat av: elly

vilket fantastiskt inlägg, oskar! jag förstår att du var lite stressad över att du nästan inte höll på att kunna skriva det igår (eleven-nine och allt). lite i långsammaste laget och inte i vaket tillstånd... haha.. däremot har du ju fått mail från såna som också förekommer (förekommit) ofta. för att inte tala om en viss person som brukar (brukade) kommentera varenda ett av dina inlägg! puss

2007-09-12 @ 11:13:43
URL: http://helhet.blogg.se
Postat av: elly

det var en PIK, oskar..!

2007-09-13 @ 15:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0