Virriga för bloggandets skull

Hej igen!

Fredrik Virtanen berättade en gång i en intervju att han kunde komma på sig själv med att tänka saker som han "tänkte bara för att kunna blogga om det". I second that emotion, som Smokey Robinson skulle sagt, men jag vill också vidga det hela ytterligare.

Jag tror nämligen att jag även gör saker för att kunna skriva om det.

Det har varit en lång dag. En sådan där då man kan säga att det där andra, det som en del brukar kalla livet, kommit emellan. Då jag inte haft så mycket tid att lägga på den här sidan.

Så det var med viss panik i ådrorna som jag nyligen, när jag precis kommit hem och var på väg till tvättstugan, frågade mig själv vad ända in i frukten jag skulle skriva om.

Väl i tvättstugan stoppade jag in mina kläder i maskinerna, stängde luckorna och tryckte för vägning. Lagom tills vägningen var klar, och jag hade nittio sekunder på mig att hälla i tvätt- och sköljmedel innan programmen skulle starta, insåg jag att decilitermåttet inte låg i tvättmedelsförpackningen. Järnrör.

Så det vara bara att lita på ögonmåttet och fingertoppskänslan och hälla på chans. Det gick, fruktar jag, fruktansvärt dåligt.

Den närmsta veckan kommer jag antingen lukta smuts eller se ut som att jag gjort snöänglar i kokain.

Men jag fick i alla fall något att skriva om. Och skulle det knipa i morgon kan jag ju alltid göra en uppföljning på hur det gick.


Så går det alltså till bakom kulisserna på tug.blogg.se.


PUSS!

/Jay McKee





Fotnoter about hard facts


Fredrik Virtanen  -  Sveriges Michael Parkinson.

Smokey Robinson  -  Världens bäste poet, om man ska tro Bob Dylan.

Järnrör  -  Hommage à min granne/redigeringssidekick som jag i dag trodde lanserade detta ord som en svordom. I själva verket läste hon högt ur en text om – järnrör.

Göra snöänglar i kokain  -  Hommage à Gagnef.

Kommentarer
Postat av: elly

järnspikar är väl annars den vedertagna svordomen. jag ska börja använda det. jag känner att jag blivit alldeles för mycket 2000-tal i mitt språk. don't you think?

2008-11-07 @ 10:24:24
Postat av: endumen

Jag har aldrig måttat mitt tvättmedel sedan jag flyttat hemifrån.

2008-11-07 @ 15:34:02
URL: http://endumen.blogg.se/
Postat av: Bob Loblaw aka "Stoffe"

även Blondinbella erkänner att hon gör saker - i hennes fall shoppar vad jag antar - enbart för att ha någonting att skriva i sin blogg. denna kunskap bär jag med mig, till mitt eget stora förtret, då jag av en händelse (slumpmässigt ska understrykas) såg intervjun med henne i "vakna med the voice" på kanal fem dagen då blondinbella firade 18 ängdoftande somrar. vad sägs om det som ett hardfact Oskar!!? =) (smiley)

2008-11-08 @ 02:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0