God, these powers are becoming a bit of a burden

Hej igen!

Okej, nu börjar Jan Gradvalls plagierande bli lätt löjeväckande.

I gårdagens DI-krönika skriver han om Chuck Klostermans Downtown Owl. Tänka sig.

Han skriver också om Tina Feys och Amy Poehlers SNL-sketcher som Sarah Palin och Hillary Clinton. Ser man .


Så. Är jag arg på honom för det här? Nej, han är en superhjälte, så givetvis inte. Däremot tycker jag gott att han kan kompensera mig genom att anställa mig som sin sidekick.


PUSS!

/Mikko Mäkelä





Fotnoter about hard facts


Amy Poehler  -  Hommage à Will Arnett.

Hillary Clinton  -  Hommage à pantsuits.

Mikko Mäkelä  -  Ja, jösses. Det går över mitt förstånd hur jag kunde glömma de ständigt närvarande finska förgörarna Mäkelä och Christian Ruuttu när jag försökte minnas vilka Buffalo-spelare som medverkade i innebandymatcherna i The Birch Road Bowl.

Kommentarer
Postat av: Fridah

Är du verkligen säker på att du vill vara sidekick? Det är inte alls så avslappnande som du tror. Är du medveten om att det till exempel alltid är sidekicken som måste gå upp från soffan och sätta i en Vänner-dvd för att "man ligger närmast"? Och det är alltid sidekicken som måste resa sig och stänga dörren när den är öppen (trots att man inte märker det).

Sånt behöver aldrig uppdragsgivaren göra. Han ligger bara kvar och snyggar sig.

Postat av: Da J

Oskar, jag är ledsen att säga det här, men jag tror att du har blivit anal.

2008-10-27 @ 12:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0