And then you took off your energy mask and you were Cameron Diaz!

Hej igen!

Jag drömde en dröm i natt. Okej, det i sig är inte så märkligt. Det har jag gjort förut. Flera gånger till och med. Och det är jag för den delen inte ensam om heller.

Det märkliga var, som ni kanske kan gissa, vad som hände i drömmen. Jag var och jobbade på samma Retirement Castle som tidigare i sommar. Jag hoppas att detta inte bryter mot min tystnadsplikt, den brukar ju i de flesta fall bara gälla sådant som sker i vaket tillstånd.

I alla fall. I drömmen checkade en ny boende in på ålderdomshemmet. Inte heller det hade varit något märkligt, om det inte varit för att den nye personen var – John Malkovich. Jodå. Just precis. Den amerikanske skådespelaren som är drygt 50 år gammal. Hans ansikte hade förvisso åldrats betänkligt mot hur man är van att se honom, men nog tusan var det han alltid. Om inte annat indikerade namnskylten på hans dörr det.


Nu har jag bara en liten, stilla undran: Hur i helvete ska man tolka det här? Håller jag på att förvandlas till John Cusack? Kommer jag bli marionettkonstnär nu?


PUSS!

/Andreas Görlitz





Fotnoter about hard facts


Dröm  -  Last night I had a dream that a hamburger was eating me, som Jerry Seinfeld brukar säga.

John Malkovich, John Cusack och marionettkonstnär  -  Mina jurister (samt min sidekick Fridah) låter hälsa att detta inläggs alla likheter med långfilmen Being John Malkovich är rena tillfälligheter. Drömmens handling är åtminstone sanningsenligt återberättad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0