"Det är fyra bra passningar"

Hej igen!

Jag sa ju det! För ett par veckor sedan skrev jag: "Man kan inte både ha kakan och äta den, brukar det heta. Det är naturligtvis felaktigt." I går bevisade Henrik Larsson återigen att jag hade rätt.

När fotbollslandslaget spelar krampaktiga 0-0-matcher borta mot Lettland äter Henrik Larsson donuts med sin son. När de spelar träningsmatch i Albanien är Larsson i Skottland och vinner skytteligan. När det sedan är dags för EM i Portugal är han ändå där och Martin Dahlin-slängnickar in de matchavgörande målen.

När de andra landslagsspelarna befinner sig på ett blåsigt Island och gör sitt bästa för att undvika såväl lunginflammation som knäckta benpipor dricker Larsson gintonics på stranden någonstans på Cap Verde-öarna. När de åker på bedrövliga 1-2-förluster mot Nordirland är han på Old Trafford och bollar gris med Cristiano Ronaldo och Ryan Giggs. Och när det är dags för Lars Lagerbäck att presentera truppen till EM-slutspelet är Henrik Larsson givetvis med.

DET är vad jag kallar rutinerat kakägande och -ätande.

Vissa kallar det divalater. Jag kallar det för vad det egentligen är: smartness och självbevarelsedrift. Vad mig beträffar har Henrik Larsson carte blanche att göra whatever damn well pleases him. Han har gjort mer för mig än jag någonsin kunnat begära. Eller som världens bäste Eric Cartman brukar säga om Mel Gibson: "If I knew where he was I would be down at the floor licking his balls at this moment, sir." Cartman har alltid vetat att man inte ska låta sin heterosexualitet stå i vägen för att visa någon sin tacksamhet.


PUSS!

/Kai Bülow





Fotnoter about hard facts


Henrik Larsson  -  Bland mycket annat ska man aldrig glömma detta.

Martin Dahlin-slängnickar  -  "Så underbart, så skönt... så förlösande!", som Majornas stolthet Arne Hegerfors skulle sagt.

Gintonics på stranden  -  Hommage à Friends in Need och alla vi som längtar efter sommaren.

Cristiano Ronaldo  -  Hommage à Ellykanen.

Larsson får göra vad han vill  -  Men jag varnar dig, Henrik. Om du slår ytterligare en usel straff mot Tyskland.. ja, då kommer lien.

Att göra allt för någon  -  Som Homer Simpson säger till Mr Burns under sin anställningsintervju: "Listen to me, Mister Big Shot.. If you're looking for the kind of employee that takes abuse, and never sticks up for himself, I'M YOUR MAN!  You can treat me like dirt, and I'll still kiss your butt and call it ice cream... and if you don't like it, I CAN CHANGE!"

Cartman om Mel Gibson  -  Vad A.Lo from the Block har att säga om avsnittet kan ni läsa här. Hela avsnittet kan ni se här.

Kommentarer
Postat av: elly

alltså, vårt interna crissysnack börjar stiga mig åt huvudet och jag tror nog på allvar att vi är ihop, on our way to marriage. tror du att han känner likadant?
en vecka till cl-final för övrigt. någon sa något om fest då... (det var ida, såklart)
och henke till em. det var så fint så jag kunde börjat gråta.

2008-05-14 @ 18:42:20
URL: http://helhet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0